Waar komt het begrip "'the American dream'' vandaan?

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus niet was is de American dream , maar waar komt deze vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Toen Amerika eenmaal ontdekt was deden zich al gauw de meest wilde verhalen de ronde over de enorme rijkdom en wijdsheid van het continent. Het trok emigranten aan, have-nots uit heel de wereld, die daar een nieuwe toekomst wilden opbouwen. Het werd gezien als een land van nieuwe en onbeperkte mogelijkheden. En dat bleek vaak ook zo te zijn, als je er maar flink tegenaan ging. Vaak ook niet. Mensen met pech of te weinig doorzettingsvermogen raakten er net zo hard aan de grond als elders. Vandaar de ‘dream’. Het kán, dus je mag er van dromen, maar het kan ook misslukken, en dan kun je er alleen maar van dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De American Dream is het Amerikaanse ideaal van vrijheid en gelijkheid van alle mensen. Deze vrijheid strekt in zodanige mate dat een armlastige persoon in staat is multimiljonair te worden en dat de geringste qua afkomst president kan worden. De American Dream is het ideaal dat je altijd de top kan bereiken, als je maar bereid bent hard te werken. Het verhaal van de krantenjongen die eindigt als directeur van een grote krant is illustratief voor de American Dream. Het maakt hierbij niet of men al dan niet van adel is, of "oud geld" in de familie heeft. Als je maar bereid bent hard te werken en je in te zetten voor je succes, dan kom je er wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het concept van the American Dream gaat terug tot in de 16e eeuw. In de 16e en 17e eeuw probeerden Engelse landvertegenwoordigers mensen uit Engeland over te halen om in de kolonies te gaan wonen. De Engelse landvertegenwoordigers lokten de Engelse bevolking met mooie verhalen over hun Engelse kolonie: Amerika.