Hebben dieren telepathische gaven?

Ik heb wel eens het idee dat een huisdier (kat,hond) mijn gedachten kan lezen.
Heb jij dat wel eens gehad met je huisdier? Wat gebeurde er?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, dieren hebben geen telepathische gaven. De ideeën daarover zijn al zo oud, dat ze al ontelbare malen zijn onderzocht. Nooit is ook maar iets gebleken van telepathische gaven.

We hebben intussen wel ontdekt hoe het kan dat dieren die gaven soms wel *lijken* te hebben.

Een hond die blaft als je weg bent, maar een paar minuten *voordat* je thuiskomt al ophoudt met blaffen, lijkt op het eerste gezicht langs telepathische weg te weten dat je eraan komt.

Bij nader inzien blijkt dat de hond een heel goed gehoor heeft. Hij hoort je auto, of je voetstappen, al van verre. Je ziet dan ook dat deze "telepathie" van honden afneemt naarmate de hond ouder en dover wordt.

Honden, katten en andere huisdieren lijken ook vaak te weten wat je van plan bent. Dat lijkt wel telepathie, tot je video-opnames maakt en jezelf daarop heel goed bestudeert. Dan blijkt dat je middels lichaamstaal of door het uitspreken van woorden op een iets andere toonhoogte al aangeeft wat je van plan bent, zonder dat je dat zelf doorhebt.

De hond of kat is erop getraind jouw lichaamstaal goed te interpreteren. Zonder die lichaamstaal blijkt de "telepathie" van huisdieren te verdwijnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien niet het gewenste of verwachte antwoord, maar wel het resultaat van honderden jaren onderzoek.

Misschien reden voor het geven van minpuntjes, door mensen die van de natuur "eisen" dat telepathie wel bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het uitblijven van de -- onderschat jij de gemiddelde GV'r Rota.
Wel een goede bijdrage +1 (zonder die laatste alinea)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over die minnen ga ik nog een vraag stellen - eerst nog even nadenken over de juiste bewoording.

Andere antwoorden (5)

Nee dat hebben ze niet, maar kunnen wel fantastisch afstemmen... Mensen die dat ook goed kunnen worden ten onrechte helderziend genoemd, mar het enige wat ze kunnen kan elke hond en kat ook, namelijk afstemmen...

afstemming dus... dat gebeurde er...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, da's mijn antwoord! Maar dan vijf keer zo kort. En (waarschijnlijk daardoor) vijf keer zo helder. +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enneh - zou degene die de onterechte min heeft gegeven, zo vriendelijk willen zijn een toelichting te geven? Anders gaan we nog denken dat je van de werkelijkheid "eist" dat dieren niet afstemmen maar helderziend zijn, en dat je iedereen bestraft die niet meewerkt aan jouw eis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol...
Ik kan me een bewuste donderdag avond in oktober 2002 herinneren dat mijn hond heel erg onrustig was en voortdurend naar buiten wilde. Even na middernacht heb ik voor de zoveelste keer toegegeven en bij terugkomst bleek mijn woonkamer één grote vuurzee te zijn...

Wellicht een toevallige samenloop van omstandigheden? Mar mijn hond is nadien nooit echt onrustig geweest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren hebben dat niet,maar ze kunnen heel goed goed de gevoelens van mensen herkennen! Wij hebben het afgelopen weekend op onze kleindochter en de 2 honden gepast. Toen we op teletekst zagen ,dat hun vliegtuig geland was, werden de beide honden zenuwachtig en bleven steeds maar heen en weer naar de voordeur lopen! Ze voelen dus gewoon de mensen aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets en niemand heeft telepathische gaven, geen mensen, geen dieren en geen planten. Alleen acteurs in derderangs speelfilms - al dan niet met groen pakje aan.
14 jaar geleden
Als ik een dipje heb of ziek ben, komt mijn kat altijd langs me liggen en knuffelen. Als dat niet zo is, dan gaat ze overdag gewoon op de zolder slapen en komt om vaste tijdstippen eten en aandacht vragen. maar echt gedachten lezen lijkt me erg ver gezocht, ze voelen wel heel goed aan en zijn slim maar dat zal toch wat anders zijn dan gedachten lezen.