Mijn zoon en ik worden door tieners en pubers erg gepest en ons huis is niet veilig meer. Wat moeten we doen?

het duurt nu al 5 jaar en we zijn het zat. ik ben al 5 jaar aan het negeren. de veiligheid is ver te zoeken en nu roepen een aantal mensen in de buurt dat wij maar moeten gaan verhuizen.

Toegevoegd na 1 uur:
de politie doet niks, ze hebben geen bewijs. en zet ik ze op foto/film dan krijg ik het aan mijn broek vanwege portretrecht. wie weet hoe ik het kan omdraaien? kan ik het recht op veiligheid krijgen boven hun portretrecht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas is de realiteit in Nederland dat je dan inderdaad beter zelf het veld kunt ruimen. Dat geeft een heel onrechtvaardig gevoel, maar is vaak de enige oplossing. Je staat hierin niet alleen. Maar dat zal een schrale troost zijn. Ik zocht een bron om dat te onderbouwen, kan hem niet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze kunt vinden en betalen...: huur het A-team.

Antwoorden (13)

nou wat dacht je van aangifte doen?

Toegevoegd na 58 seconden:
iig een melding maken bij de politie...hallo, 5 jaar!!
je gaat je toch niet 5 jaar van je leven laten afpakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poliite bellen zl wel niet meer helpen. Is er duidelijkheid waarom jullie gepest worden? Waarom worden jullie er uit gepikt.

Als de buren ook roepen dat ze je niet in de straat willen, kan je wel allerlei rechterlijke bevelen ed gaan halen, maar daar wordt het niet beter van.

ik zou voor mijn eigen rust besluiten een andere woonplek te gaan zoeken. Misschien kan je dat dan zien als 'hebben zij gewonnen' maar uiteindelijk wil je gewoon fijn en veilig wonen, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou aangifte doen bij de politie.
14 jaar geleden
Aangifte blijven doen...buurtbemiddeling inschakelen.
Maar ik ben bang dat het uiteindelijk toch uitdraait op verhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt helemaal gehad hebt en je ziet geen verbetering meer:
Kies voor je eigen rust en zoek een ander huis. Het voelt als opgeven, maar als je je buren tegen je hebt en eenmaal een bepaalde naam in de buurt hebt, is het ontzettend moeilijk om de relatie weer goed te krijgen. Alles wat je nu nog probeert wordt waarschijnlijk uitgelegd als slijmen.

Uiteindelijk gaat het niet om wat de buurt van jou vindt, maar om hoe jij je voelt.

Vóór je stappen zet, kun je wel bedenken wat je moet doen om het in je nieuwe buurt niet wéér zo ver te laten komen. Dat kan b.v. door meteen kennis te maken met de buren (b.v. door een 'open huismiddag' te organiseren), door, als er iets 'aan de hand is' met jullie, daar meteen open kaart over te spelen (b.v. heel erg 'op jezelf zijn', psychisch of lichamelijk iets mankeren wat heel verkeerd uitgelegd kan worden, of een maffe hobby hebben die opvalt). Als mensen je kennen, schept dat een band en je buren zullen dan eerder bereid zijn om voor je op te komen ipv. mee te praten met de relschoppers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die preventieve actie, open huismiddag, vind ik een goede suggestie. Maar kan ook slecht uitpakken. Vantevoren even aftasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Is er geen buurtagent of buurtwacht waar je dit kan aankaarten? Vaak zijn er ook buurtmediators voor dit soort problemen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat u eens een gesprek aan met uw wijkagent. Hij weet wat er in de wijk speelt en kent als het goed is de meeste van de overlast veroorzakers. U kunt dan samen bepalen, waarvan en tegen wie u aangifte wilt gaan doen.

Als het aso gedrag al 5 jaar genegeerd is, dan kan het zijn, dat deze jongens het idee hebben gekregen dat wetten en regels niet voor hun gelden. Ze gaan er vervolgens meer en meer naar leven en de overlast wordt erger en erger.

Het wordt tijd dat er nu eens opgetreden gaat worden en een belangrijke aanzet is het contact opnemen met de politie.

Probeert u eerst een deze stappen voordat u na gaat denken over verhuizen.
14 jaar geleden
Ik zal hier een boel minnen voor krijgen.

Ik ben bang dat je inderdaad maar moet verhuizen. 5 jaar is lang. Als je in die tijd niet hebt geleerd om ermee om te gaan, dan zal je het de komende 5 jaar ook niet leren. Tenzij je opeens drastisch veranderd.

Dus neem je verlies en bouw aan een nieuwe toekomst op een andere plek. Het is beter om ergens aan te werken waar je wel verder mee komt. Dus werk maar aan die nieuw plek. Het zal een hele opluchting zijn als je eenmaal bent verhuist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg triest.
Ik denk niet dat dit nog te redden valt. Wij werden vroeger gepest door een buurman en zijn kudde jongeren die hij onder z'n hoede had genomen. Gelukkig liet de werkelijkheid ons snel een ander huis (een echt goede plek) vinden toen we eenmaal besloten hadden te verkassen. Gelukkig hadden we een huurhuis dat maakt verhuizen iets makkelijker dan bij een koophuis.

De beste oplossing is verhuizen, echt waar.
Of je moet het leuk vinden om te strijden, maar aangezien jullie dat nu al 5 jaar niet hebben gedaan lijkt me dat niet.
Verhuizen dus, de kosten van blijven wonen en vasthouden aan je huis zijn hoger dan de opbrengsten.

Soms kun je beter je verlies nemen, en niet iets proberen te redden dat niet te redden is.

Die buurt past jullie niet, zoek een buurt die wel past. Er zijn bij het zoeken van een goede woonplek veel zaken van belang, maar een redelijke relatie met de buurt is wel een van de belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het al vijf jaar duurt, is het proces waarschijnlijk al te ver om het nog te keren. Soms helpt het om iets heel onverwachts te doen. B.v. de grootste raddraaier uitnodigen bij je thuis. Hem een kopje thee te geven en een beetje over zijn leven te praten. Het effect kan zijn dat je hem isoleert van de groep. Dat er in die groep wantrouwen ontstaat.
Maar het meest makkelijke zal zijn te proberen met behulp van de verhuurder te verhuizen, of je huis, als het een koopwoning is te verkopen.

Je kunt misschien ook proberen enkele weken elders te logeren, of in de vakantie lang weg te gaan.
De jongens hebben nu een vaste loop naar jullie. Je moet proberen ze te ontregelen.
Politie zal niet helpen. Dat is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de politie niets doet met je klacht of aangifte heb je nog een goede mogelijkheid:
elke burger heeft het recht om de burgermeester te mogen spreken! De burgermeester is de feitelijke korpsbeheerder. Stap gewoon naar het gemeentehuis en vraag aan de bode dat je 'n gesprek wil. Je zal dan aan moeten geven wat je klacht is. Vervolgens zijn ze verplicht je in te plannen. Het kan zijn dat een ander persoon (bijv. Chef kabinet) contact met je opneemt en de zaak verder op zich neemt. In ieder geval moet op jouw klacht worden gereageerd hetzij schriftelijk, danwel door ondernemen van actie. Desnoods dien je bij de burgemeester een klacht in omtrend functioneren van de politie! (zijn ze nooit blij mee) Suc6, sterkte & volhardenheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nodig er eens een uit en dan proberen om te praten, probeer liefde te tonen.
Liefde overwint veel/alles.
Is moeilijk, maar misschien wel het proberen waard.

(ik moet ineens denken aan Ghandi)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja als het al 5 jaar duurt en je kan geen oorzaak zeggen
dan lijkt het me toch verstandig om serieus te overwegen
om te verhuizen.
het pesten is ook meestal een groepgebeuren en vaak zul je geen vaste club daders kunnen aanwijzen.
en al helemaal een hoofdverantwoordelijke daarvan
erg frusterend maar inderdaad moeilijk aan te pakken.
je voelt het waarschijnlijk aan als verlies maar wat gaat voor, je geluk of je gelijk ?