Mag je als leerkracht een tattoo hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.1K
Amadea
10 jaar geleden
Dat zal van de regels van die school afhangen. Om welke gaat het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een zwaard op mijn onderarm van ongeveer 10 cm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@qw510 Als je daarover eerlijk bent (of eerlijk geweest bent) bij de aanwerving dan is er van meet af aan duidelijk over, toch? Liefs en fijne dag nog!

Antwoorden (5)

Ja waarom niet? Kan wel zijn als je een beledigende tekst/symbool pal op je voorhoofd hebt dat je dan niet door de sollicitatieprocedure komt, maar verder...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ik denk dat christelijke scholen zoals die bijvoorbeeld op de Veluwe en in Staphorst zitten geen leraar met zichtbare tatoeage zullen accepteren.
Amadea
10 jaar geleden
Ook daar heb ik ernstige twijfels bij. Maar misschien is er dan een simpele methode beschikbaar om de ergste verminkingen onzichtbaar weg te kunnen werken...
Computoon
10 jaar geleden
En ook ik heb daar twijfels bij.
Nou ben ik toevallig geen baas (nee, niet toevallig) maar als ik iemand moest aannemen die ook contacten zou hebben met mijn klanten, zou de man/vrouw met zichtbare tatoeages op voorhand afgewezen. Die met een zichtbare pierciing overigens ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doe je over 20 jaar echt niet meer computoon...
Computoon
10 jaar geleden
Och, dan ben ik met pensioen... :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar serieus: het nemen van tattoos is nu zo verschrikkelijk normaal geworden dat waar je nu nog keuze hebt tussen mensen zonder en met je ernstig beperkt gaat worden in die keuze de komende jaren. Ik geloof zelfs dat christelijke scholen echt niet moeilijk gaan doen als er gewoon een heel normaal plaatje op je bovenarm staat. Waarom zouden ze? Natuurlijk zullen ze mensen met bepaalde teksten of plaatjes niet willen maar die mensen gaan ook echt niet solliciteren in Staphorst!
mag wel, maar het wordt geprefereerd om het niet op een zichtbare plek te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, want er is geen wettelijk verbod op.

Of je met een in het zicht lopende tatoeage door een schoolbestuur wordt aangenomen, is wat anders. Maar datzelfde probleem hebben mensen die bijvoorbeeld in de horeca willen gaan werken of secretaresse willen worden.
Computoon
10 jaar geleden
geen probleem,tenminste in mijn geval heb ik nooit een klacht gehoord,
maar het zijn dan ook beschaafde tattoo,s op mijn bovenarmen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of je als leerkracht een zichtbare tattoo mag hebben hangt ook van het huishoudelijk reglement van de school af.
Los van het toestaan of niet is de boodschap of de intentie van de tattoo ook bepalend voor het wel of niet aanvaarden ervan.

Verder kan ik me heel goed voorstellen dat er in bepaalde scholen, ondanks een verbod in het reglement, stilzwijgend tattoo's worden toegestaan aan leerkrachten zolang leerlingen of ouders er geen punt van maken.

Volgens mij is het al dan niet hebben van een tattoo binnen de schoolmuren een even delicaat onderwerp als de aard van de kledij, wel of niet roken enz.
Alles valt of staat met een duidelijk verwoord en consequent opgevolgd schoolreglement!

Liefs en fijne dag nog!