Mag je als leerkracht een tattoo hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja waarom niet? Kan wel zijn als je een beledigende tekst/symbool pal op je voorhoofd hebt dat je dan niet door de sollicitatieprocedure komt, maar verder...

mag wel, maar het wordt geprefereerd om het niet op een zichtbare plek te hebben.

Ja, want er is geen wettelijk verbod op. Of je met een in het zicht lopende tatoeage door een schoolbestuur wordt aangenomen, is wat anders. Maar datzelfde probleem hebben mensen die bijvoorbeeld in de horeca willen gaan werken of secretaresse willen worden.

geen probleem,tenminste in mijn geval heb ik nooit een klacht gehoord, maar het zijn dan ook beschaafde tattoo,s op mijn bovenarmen.

Of je als leerkracht een zichtbare tattoo mag hebben hangt ook van het huishoudelijk reglement van de school af. Los van het toestaan of niet is de boodschap of de intentie van de tattoo ook bepalend voor het wel of niet aanvaarden ervan. Verder kan ik me heel goed voorstellen dat er in bepaalde scholen, ondanks een verbod in het reglement, stilzwijgend tattoo's worden toegestaan aan leerkrachten zolang leerlingen of ouders er geen punt van maken. Volgens mij is het al dan niet hebben van een tattoo binnen de schoolmuren een even delicaat onderwerp als de aard van de kledij, wel of niet roken enz. Alles valt of staat met een duidelijk verwoord en consequent opgevolgd schoolreglement! Liefs en fijne dag nog!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100