Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij agressieve dronken buren? als politie hier weinig aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Mijn oplossing zou zijn: Wegblijven bij de buren. Zodra ze jou bedreigen, of dronken jouw tuin / huis benaderen ishet openbaren dronkenschap en kan de politie wel wat doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het kan verhuizen, maar dat kan natuurlijk niet zo snel... misschien een gesprek met de wijkagent.Dat hij eens een gesprek kan aan gaan met deze mensen. Of iemand van een wonigbouw als je daarbij bent aangesloten,het is overlast . Sterkte, lijkt mij niet leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij bedreiging kun je toch aangifte doen?

En gewoon blijven klagen, mocht je het nog willen overstijgen, kun je een brief schrijven richting de burgemeester, hij of zij regeert volgens mij over de politiekorps in de gemeente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd aangifte doen ,ieder incident melden bij wijk bureau/aanspreekpunt, woningcorporatie als koophuis ook bij eventuele ver. van huiseigenaren, kortom zoveel mogelijke instanties in kennis stellen van de voorvallen/incidenten.Meestal, als zulke mensen door veel instanties worden aangesproken/aangeschreven heeft dit nog wel eens succes. Sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meschien het buro voor rechtshulp erbij halen.
Duurt wel effe, en je moet wel geduld hebben, maar voor mij heefd het een keer geholpen, in mijn situatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie kan pas optreden, als er strafbare feiten zijn gepleegd. Bovendien moeten er bewijzen zijn van deze strafbare feiten. Dit kunnen bijv aangiftes zijn, of dat de politie zelf zaken constateert. Zonder bewijzen, kan de politie vaak niet meer doen, dan een bemiddeld gesprek voeren. Heeft niks met onwil of luiheid te maken, maar zo zit de wet in elkaar in ons land.

Voorvallen kun u tevens melden bij de woningcoöperatie, als u in een huurwoning woont. Zaken, die betrekking hebben op de kinderen van de buren, kunt u melden bij bureau Jeugdzorg. Echter ook deze instanties kunnen pas echt ingrijpen, als ze bewijs hebben van de overlast. Dit om te voorkomen dat iemand een ander een oor probeert aan te naaien, door in het wilde weg te gaan klagen over deze persoon, zonder dat daar echte aanleiding toe is. Wil hiermee niet zeggen dat u zonder aanleiding klaagt uiteraard.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding