De kinderbijslag voor een kind van 17 is € 278,55 per kwartaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoeveel broers en zussen die persoon heeft. In principe krijgen trouwens je ouders de kinderbijslag. Zie onderstaande tabel op de site waar je ook alle (overige) informatie vindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ligt er ook aan of je zelf nog wat bij verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sterrehemel: wat klopt er precies niet? Voor kinderen geboren voor 1 januari 1995 klopt mijn verhaal weldegelijk. De vraagsteller is 17 en dus geboren voor 1 januari 1995...
Het deel over bijverdienen staat in dezelfde link, iets lager, dus ook dat klopt.
Iemand van 17 krijgt zelf geen kinderbijslag, zijn/haar ouders/verzorgers ontvangen dit als tegemoetkoming in de kosten van het opvoeden van een kind. Het bedrag wat de ouders/verzorgers ontvangen voor een 17 jarige is 278,55 euro per kwartaal. Dus ongeveer 93 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er maar 1 kind (geboren voor 1 januari 1995) in het gezin is wel. +1 voor je eerste opmerking. Dat schreef ik namelijk ook al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wist ik al.
500 eurootjes
Bronnen: