Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

De kinderbijslag voor een kind van 17 is € 278,55 per kwartaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoeveel broers en zussen die persoon heeft. In principe krijgen trouwens je ouders de kinderbijslag. Zie onderstaande tabel op de site waar je ook alle (overige) informatie vindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ligt er ook aan of je zelf nog wat bij verdient.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sterrehemel: wat klopt er precies niet? Voor kinderen geboren voor 1 januari 1995 klopt mijn verhaal weldegelijk. De vraagsteller is 17 en dus geboren voor 1 januari 1995...
Het deel over bijverdienen staat in dezelfde link, iets lager, dus ook dat klopt.
Iemand van 17 krijgt zelf geen kinderbijslag, zijn/haar ouders/verzorgers ontvangen dit als tegemoetkoming in de kosten van het opvoeden van een kind. Het bedrag wat de ouders/verzorgers ontvangen voor een 17 jarige is 278,55 euro per kwartaal. Dus ongeveer 93 euro per maand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er maar 1 kind (geboren voor 1 januari 1995) in het gezin is wel. +1 voor je eerste opmerking. Dat schreef ik namelijk ook al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wist ik al.
500 eurootjes
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding