Mag je een jeugdpolitiekorpsoprichten?

Is het toegestaan om op eigen terrein een korps op te richten zoals dat in de vs en de uk vrij normaal is? Om bijvoorbeeld discipline, technieken, zelfverdiging en kinderen vanaf 13 jaar voor te bereiden op een baan bij de politie. Zoals dit ook bedoeld is bij de brandweer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, je mag op je eigen terrein een opleidingsinrichting oprichten, maar het is nog de vraag of het erkend zal worden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Zijn hier nog eventuele vergunningen voor nodig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je noemt het gewoon een sportschool.
Iedere burger mag een vereniging oprichten, maar niet iedere vereniging krijgt officiële erkenning. Bijgevolg kan je als niet-erkende vereniging dus ook geen diploma's of attesten uitreiken die aanvaard worden als kwalificatiebewijs. Iedere cursist, leerling, scholier of student zal dan enkel je raad kunnen opvolgen bij aanvang van hun opleiding bij de politieschool.

De erkenning van onderwijsinstellingen is vastgelegd bij decreet.