hoe kan het dat niemand merkt dat deze mevrouw dood is?

http://www.nu.nl/buitenland/2171722/vrouw-zit-25-jaar-dood-bank.html

er moet toch altijd wel iemand wezen die de vrouw mist? buren ?? of iemand anders.
en ze had medicijnen. vind de huisarts het niet gek dat ze geen nieuwe meer haalt ofzo
vreselijk dat iemand zo lang niet gemist word

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooo het is "maar" 2,5 jaar. In de titel van de website leek het 25 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen de bank zou het kunnen weten, alleen automatische rekeningen werden betaald, maar er werd niet gepind of geld van de bank gehaald door mevrouw zelf. 'Lang leve de automatisering' zullen we maar zeggen (al klinkt dat nu wel een beetje cru). Erg dat mevrouw niemand om haar heen had.
:(
RIP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook zielig voor die mevrouw hoor ... ik hoop maar dat zij er geen weet van heeft gehad.

Het beste antwoord

Het bericht geeft er eigenlijk al antwoord op: alle rekeningen op automatisch, niet getrouwd, geen kinderen en kennelijk dus ook geen vrienden of bekenden waar ze wel eens een beroep op deed of bij wie ze wel eens langs ging. Als ze verder ook geen hulp nodig had, kan dat gebeuren.

Deze mevrouw heeft echt niet persé een heel triest leven geleid hoor, sommige mensen hebben ook echt heel weinig behoefte aan andere mensen om zich heen, al is dat voor velen van ons heel moeilijk voor te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als mensen je niet kennen, missen ze je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, je hebt echt van die eenzame oudere, die altijd maar stil op hun kamertje zitten en niks uitvoeren, best wel zielig... is ook echt wel een probleem van deze tijd.

Er was ook geen teken van dat ze misschien dood zou zijn... lijkt mij behoorlijk ranzig trouwens iemand vinden die al 2,5 jaar zit te rotten.. bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een dikke min voor je respect loze antwoord-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook een min voor je laatste zin -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij geen min, omdat ik daar gewoon niet aan doe. Maar een beetje (veel) meer respect voor de ouderen a.u.b.!
Het is toch vreselijk dat zo'n mensje niet gemist wordt. En wat voor een leven moet ze gehad hebben! Niemand, helemaal niemand, die met haar praatte, of haar troostte als ze verdrietig was, niemand die haar een beetje liefde kon geven... Vind het ongelovelijk triest wat er gebeurd met een heleboel oudere mensen en nog triester is de reactie die je hierop hebt gegeven. Zo respectloos.
Wat verschrikkelijk, dit is een teken dat deze mevrouw geen netwerk om haar heen had familie, vrienden ,kennissen of maar iemand die om haar gaf. :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet zo dat niemand merkt dat die vrouw dood is, bij het vervangen van de kozijnen kwam men er wel degelijk achter, zij het na 2,5 jaar... En dat is wel heel erg lang... Wat ik dan weer wel raar vind is dat al die tijd niemand aan de deur geweest is, niemand die de verwarming/geiser kwam controleren of de meterstand van water en stroom kwam opnemen... Ook als je geen vrienden of bekenden hebt, vind ik het vreemd dat niemand ooit aan de deur kwam of wel kwam en geen alarm sloeg... Kennelijk kan dat in Finland zo gebeuren...

Trouwens in de link van het verhaal kun je lezen dat die vrouw 25 jaar dood op de bank zat, dat zou te gek, te absurd geweest zijn als dat zo was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
ja presies. en in een appartement wonen er ook genoeg mensen om je heen. tis niet zo dat ze ergens in een hutje op de hei woonde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees het bericht een beter!!!!! het is tweeën een half jaar!!!!
rebecca
14 jaar geleden
ja maar de link klopt niet helemaal daar staat 25 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de link mag waarschijnlijk geen komma staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies dounja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik las die punt gewoon mee 2.5 omdat 25 jaar in mijn beleving niet zou kloppen.
Tegenover van mij woont een oude mevrouw die niet tegen daglicht kan (dus alle ramen zijn met rolluiken dicht), nooit buiten komt en verder 2 keer per jaar bezoek ontvangt. Als zij overlijdt zal het mij niet verbazen als men dat pas na 6 maanden ontdekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als iemand geen contact met de buitenwereld heeft of wil hebben, is het (helaas) dus zeer goed mogelijk, dat iemand 'vergeten' wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar jaar terug werd ik s'nachts wakker van blaffende honden beneden ( woon op 1ste verdiepeing) dat bleef aan houden en toen ik op het balkon ging kijken bleken het de hondjes van een beneden buurman te zijn die dus in de tuin stonden te blaffen.
Ik vond het vreemd omdat ze soms ook binnen waren en daar ook doorblaften, Ik ging kijken en kwam een andere buuf tegen die er ook wakker van was geworden en het ook niet vertrouwde, we zijn achterom gelopen en de tuin deur bleek open te staan en we zagen de tv aanstaan, maar we durfden niet naar binnen om dat we ergens al wel bang waren dat er iets met de buurman was gebeurt.
We hebben de politie gebeld en die zijn naar binnen gegaan, de buurman bleek al te zijn overleden aan een hartaanval en zat op de bank.

Ik ben zo blij dat we door die hondjes erachter kwamen, want wie weet inderdaad hoe lang het anders had geduurd voor hij was gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschrikkelijk dat het nog steeds gebeurt,en dat er zo weinig aan de medemens gedacht wordt.We weten de omstandigheden van deze mevrouw niet,dus kunnen wij er verder niet over oordelen,maar ik blijft het erg triest vinden.Wat een andere GV al schreef...deze dame had medicijnen,dat een huisarts dan geen polshoogte gaat nemen...het zal in Finland wel anders gaan als hier denk ik...
Lieve Mevrouw...Rust Zacht...