Hoe start men een petitie over zaken in het buitenland?

Ik weet dat het een hele domme vraag is, maar ik kan er zelf niet opkomen: hoe moet men een petitie starten over iets wat zich in het buitenland afspeelt? Want ik snap dat Nederlanders zich in principe niet met andere landen mogen bemoeien. Maar ik zie regelmatig dat bijv. Amnesty International ook weleens petities over zaken in het buitenland maakt. Mag een gewone burger dat ook doen? Zoja, hoe doe je dat dan? Want op bijv. www.petities.nl staat zover ik weet geen buitenlandse rubriek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet een voorbeeld waar iemand in zijn eigen land gewoon een petitie voor iets in een ander land heeft gestart, in het Engels, want het gaat om een internationale organisatie en het betreft dus ook de mensen international.

Het beste antwoord

Het is mogelijk! Je kunt gewoon op een Nederlands online platform een petitie starten. Waarschijnlijk handig om die in het Engels te doen, zodat het in het land waar die petitie straks wordt overhandigd ook kan worden gelezen.
Ik plaats hieronder een link naar een voorbeeld.