Waarom haitie opbouwen als er telkens aardschoken komen ?

Dadelijk hebben alle landen het weer opgebouwd.

Komt er weer een aardbeving..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan je net zo goed vragen: Waarom gooien we geen bom op Irak want als wij het niet doen dan doen ze het zelf wel. Zie je hoe onzinnig deze vraag is?

Antwoorden (3)

Tsja,

Er wonen immer ruim 8 miljoen mensen die allemaal graag een dak boven het hoofd & eten willen hebben. En de wereld denkt dat het voordeliger / effectiever is deze mensen in Haiti zelf te nemen, dan ze te verplaatsen. Nog afgezien van het feit dat je dan een compleet land 'opzegt'.

Hetzelfde kan je zeggen tegen nederland: Waarom blijven jullie daar onder de zeespiegel wonen, je weet dat het een keer fout gaat. Of tegen mensen op sicilie: Je weet dat de Etna weer een keer uitbarst. Of de mensen in Bangladesh: Je weet dat de rivier weer een keer overstroomt. Of de mensen in Oost-afrika: Je weet toch dat er weer een droogte komt.

Feit is: Mensen hebben een band met hun geboortegrond, en zijn vaak niet te overtuigen dat een andere woonplek verstandiger is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het land moet toch weer opgebouwd worden voor de lokale bevolking. Deze keer zullen ze wel stevigere gebouwen optrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die schokken houden in een paar weken op, het klinkt in, net zoals in je tuin een terras moet inklinken, daarna schokt het niet meer... Zo vaak komt dat ook weer niet voor...

Het wordt opgebouwd, en VEEL beter dan ooit daarvoor, nu leggen ze meteen internet aan, ook daar...