Waarom moeten de caberatiers altijd laten weten dat ze een hekel hebben aan de PVV/Geert Wilders?

Van der Wal, De Jonge en net Maassen ook weer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij verplaatst een hoop lucht. Dat wel. cabaretiers maken grappen over wat de mensen beweegt, dat is hun vak. Altijd zo geweest.
Ze kunnen het niet allemaal fout hebben, dan ben je als die autobestuurder die de radio hoort en zegt: "1 spookrijder?? ik zie er wel honderd...."

Antwoorden (17)

Het is een populair onderwerp, het gesprek van de dag, iets waaraan iedereen kan relateren, iets wat mainstream is. Daardoor wordt het door veel mensen grappig gevonden ipv door een beperkte groep en dus is het gemakkelijk om grappig bevonden te worden (iedereen kent het en wellicht delen velen deze mening ook nog).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou het doel lijkt me vrij duidelijk.
we moeten toch IETS doen aan de pvv en geert wilders.
ik bedoel geert wilders laat constant weten dat hij een hekel heeft aan moslims.we moeten er de spot mee drijven en laten zien hoe belachelijk hij is.
zo denk ik erover.
groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plus voor je reactie en om de wat mij betreft onterechte minnetjes in balans te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ha, die Achtertuyn;

Misschien zijn er wel cabaretiers of stand-up comedians die een pro-Wilders stukje zouden willen maken, maar uit het feit dat het niet gebeurt valt af te leiden dat men daarmee de handjes niet op elkaar denkt te krijgen. Sowieso zie je buiten de politiek bijna nooit bekende figuren zich vóór de ideëen van Wilders of de PVV uitspreken. Ook een teken dat veel steun in de peilingen niet betekent dat dergelijke ideëen breed worden gesteund. En gelukkig maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie kaatst die moet de bal terug verwachten en Wilders roept nogal wat op.
In je vraagstelling proef ik dat je het maar zielig vindt voor de PVV/Wilders.
Maar zolang je een stelling inneemt zoals mijnheer Wilders dat doet,mag er wat mij betreft kritisch op gereageerd worden en niet alleen door Maassen.
Ieder weldenkend zal er afwijzend of kritisch op reageren denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Compensatie +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Solange
Om erbij te horen. Het is politiek niet correct om voor Wilders te zijn, terwijl ik die man ongeveer als enige echt zinnige dingen hoor zeggen (oke, naast zijn missers als de kopvoddentax uiteraard).

Maar ja.. in hoeverre komt hij zijn beloften na als hij eenmaal gekozen is. Mijn vermoeden is dat het dan net gaat als met de huidige plucheverwarmers.

Daarbij wil ik toch even meedelen dat, hoewel ik niet alle meningen met hem deel, ik wel bewondering heb voor Wilders. Juist door zijn uitspraken heeft hij geen leven meer, hij wordt continue bewaakt, kan niet zomaar even ergens een restaurantje in om een broodje te eten zonder bewaking. Hij is eigenlijk een gevangene en toch zet hij door. Ben benieuwd hoeveel van de huidige regeringslui dat zouden volhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een besloten clubje waar je uitgesloten wordt als je een andere mening hebt.

Er zijn veel mensen die zeer overspannen reageren als je je niet negatief uitlaat over Wilders.
Voor is fout, tegen is goed.
Er zit niets tussen.

Het caberatiergezelschap heeft ook wel enkele erg verzuurde opperhoofdjes als Freek de Jonge bijv. en die heb je volgens mij beter niet tegen je.

Wilders heeft natuurlijk ook veel tegen zich. Dus op zich is het makkelijk schieten (figuurlijk). Jammer wel dat het altijd over hetzelfde gaat. Eigenlijk net zoals Wilders zelf ook maar enkele zaken aankaart en de rest op de achtergrond houdt.

Ik denk dat een goede caberatier niets meer zegt over Wilders en de PVV.

Laat ze eens beginnen over de megastallen hier in Brabant die door de cda maffia ons worden opgedrongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders laat altijd weten een hekel te hebben aan moslims en de islam, dus daar kan je evengoed een vraag over stellen. Hoewel, het is wel redelijk normaal een hekel te hebben aan een bepaald persoon, maar niet normaal een complete bevolkingsgroep te minachten zonder ze allemaal persoonlijk te kennen. Dus Wilders vraagt er gewoon om om bespot te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan-Jaap van der Wal is daar eerlijk en authentiek in zoals je gehoord zult hebben: hij is politiek-links georienteerd.
En dat zijn de 'anderen' ook. Dat is ook heel logisch als je uitgaat van de definitie dat "humor overwonnen verdriet is". Je bent sterk sociaal ingesteld, je leeft je in, doet daar 'verdriet' aan op en je maakt er een grap van of geeft er een wending aan zodat een opbeurend perspectief ontstaat. Dat is de kunst.
Over het algemeen moet je het ergste vrezen van mensen die geen humor hebben. Wist je dat voorheen in de USSR burgers voor het vertellen van slechts een mop door Stalin tientallen jaren de Gulags ingestuurd werden?
Frekeltje de Jonge is de alouwe en gelouterde Kardinaal van de linkse Kerk met zijn eeuwige linkse gezeur zonder zelfkritiek. Het is ook een domineeszoon, dus ja; wat kan de man anders dan preken en het voor iederen beter weten. Is zo'n beetje zijn lot.
Het is gewoon humor. Jammere alleen is dat op gebezigde manier het terrein van 'hullie en zullie' tov de PVV alleen wordt verbreed, en grensoverschrijding naar demonisering is er direct. Vergeet niet dat de PVV een democratische partij is. Ik hoor geen humor over lachwekkende islamitische karakteristieken. Is dat uit angst? Leuk cartoontje van Mohammed erbij?
Maassen had er wel een goede over ivm Najib Amhali: "Wat moet je toch veel betalen om te kunnen kijken naar een geslaagde Marokkaan" oid. Lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze gebruiken hun bekendheid en de media, en het recht op de vrijheid van meningsuiting. Ik denk dat ze het gevaar dat ze in Geert Wilders zien onderuit willen halen, door hem publiekelijk tegen te spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het kunstenaars zijn. En kunstnaars gebruiken hun eigen visie op de wereld die zij in hun werk weerspiegelen.
Caberatiers, die dit doen, hebben ook een hekel aan Wilders (net zoals meerderen dat hebben). Zij laten dit zien, omdat zij dit hun eigen persoonlijkheid in hun kunst willen uiten.

Net zoals een goed acteur, die zijn eigen emotie in zijn acteerwerk plaatst om een betere acteur te kunnen zijn. Dus als zij boos zijn, misschien denken ze dan wel aan Wilders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoort volledig bij het plan van de pvv. Zorg dat je in de aandacht komt te staan! Doe stomme dingen (naar Engeland gaan, films maken), zeg verkeerde dingen (hoofddoek belasting), en je krijgt een voorspelbare verdeling van meningen. De een verguist je, de ander maakt van jou een martelaar die de enige is die de waarheid spreekt.
Dat doen dictators en andere extreme leiders ook: maak de vijand zwart, dan word het thuisfront nog hechter. Op die manier ben je verzekerd van je positie (steeds dezelfde stemmers) en behoud je je macht.
Op kleinere schaal zie je dit ook bij pestende mensen, zowel kinderen als volwassenen. Nog kleinere schaal zijn de roddelaars.

Cabaretiers doen hier iets mee omdat ze zich er kwaad over maken, en ik denk ook dat ze meerekenen dat bepaalde kijkers anders snel zouden wegzappen. Het grote publiek houd er van om herkenbare onderwerpen te bekijken en beluisteren.

Toegevoegd na 3 minuten:
mar·te·laar de; m,v -s, -laren iem die om een idee, m.n. om zijn geloof, marteling of dood ondergaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn mensen die nadenken

en zodra je dat doet, dan krijg je dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen in Nederland kent Geert Wilders.
Niemand kan om hem heen. Hij heeft iets wat niet veel anderen hebben, ik denk dat er daarom zoveel over hem gepraat word. Hij is iemand waar mensen al snel een mening over hebben. Daar maak je als caberetier natuurlijk optimaal gebruik van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebrek aan fantasie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat probeert een cabaratier te doen? Juist. Mensen aan het lachen te krijgen. En meestal doen ze dat door een herkenbare persoon of situatie te pakken, en hier onverwachte danwel maatschapelijk gevoelige opmerkingen over te maken.

Meneer Wilders is een persoon die door de ene helft vd bevolking geliefd, en de andere helft gehaat wordt. Ze spelen hier handig op in.

Cabaratiers zijn meestal redelij ksociale figuren die duidelijk door hebben wat er in de maatschappij leeft. Door ingelezen te zijn op alle maatschappelijke problemen en situaties krijg je vaker wel dan niet een linkse houding. En meneer Wilders past daar nietin. Dus de grappen die gemaakt worden zullen anti-wilders gebaseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede cabaretier maakt gebruik van de actuele situatie in het land,op maatchapelijk,mileu,sociaal en ook politiek gebied,los van het feit of ze het al dan niet eens zijn met de ontwikkeling die er op dit moment is,is het zo dat van alle politici het Dhr. Wilders is die het meeste politieke tumult en publiciteit oproept,hierdoor is het logisch dat de cabaretiers dus ook de meeste grappen over die man maken,en als je mensen wil laten lachen zul je op een of andere manier de man of zijn standpunten lachwekkend moeten maken,en dat kan weer alleen door aan te vallen. Als ze een grap zouden moeten maken met als standpunt we zijn het er mee eens is het geen grap maar een politiek statement.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je om Wilders moet huilen. Niet alleen om Wilders natuurlijk, maar vooral de manier van redeneren van zijn volgelingen. Met humor proberen de caberetiers er de moed in te houden. Wetend dat het hopeloos is.