Wat is leuker een uitnodiging per post of email en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedrijfsmatig of persoonlijke kring? Bedrijfsmatig krijgen de meeste liever een mail. Als je persoonlijk de mensen om je heen wil uitnodigen is een kaartje leuker.

Het beste antwoord

Een uitnodiging per post is zelfgeschreven en geadresseerd. Iemand heeft echt moeite gedaan om jou uit te nodigen. Deze uitnodiging kun je ook bewaren en ergens neer zetten om niet te vergeten.

Een uitnodiging per mail is onpersoonlijker, want één druk op de knop en je mailtje gaat naar tientallen personen toe, niets persoonlijks meer aan. Hij belandt in de mailbox tussen tientallen anderen die de ontvanger dagelijks binnenkrijgt. Om de uitnodiging ergens op te hangen moet je hem zelf uitprinten.

Geef mij maar een uitnodiging per post!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De uitnodiging per post heeft nog steeds een grotere attentiewaarde... Hoe lang dat nog zo is, weet ik niet, maar nu nog wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per post natuurlijk, is toch veel persoonlijker. En 'echter' op de een of andere manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies
Per post is leuker,een mailtje wil nog wel eens over het hoofd gezien worden,of per ongeluk verwijderd.
Zo,n kaartje zet je op de kast en je vergeet het ook minder snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kaartje of brief heeft toch nog iets bijzonders vind ik. En t is toch leuk om ipv een rekening een leuke uitnodiging in je brievenbus te vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
per post lijkt me orgineel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via de mail doet goedkoop aan.
En is dat ook in letterlijke zin van het woord.
Kan het ook niet echt fatsoenlijk vinden.!
Dus per mail is niet leuk en niet netjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg vorig jaar een kerstkaart per email een hele mooie trouwens maar die kon lang niet tippen aan een kaart per post en bij een uitnodiging is het precies hetzelfde En een kaart kun je ook nog even mooi op een tafeltje laten staan en bij een email zie ik het nog niet zitten de hele dag met je pc aan en met de email in beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uitnodiging per post is tastbaar dus leuker.

Maar tegenwoordig doet zelfs het bedrijfsleven aan uitnodigingen per email. Een collega van mij is binnenkort 25 jaar bij de zaak en zelfs zijn uitnodigingen stuurt P&O per email; erg onpersoonlijk.

Dus zolang het nog kan; gewoon per post.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met name als je een beetje handig en creatief met computersoftware bent, kan uitnodiging per email ook erg leuk zijn.

Wat denk je van bewegende beelden in je email?
Dat trekt wel aandacht.

Of je maakt een uitnodiging met Microsoft Presentations.

Nog een voordeel voor email: Je kunt later altijd in je outbox kijken of je niemand vergeten bent. Als je ze per post verzonden hebt, bestaat de kans dat je vergeten bent te noteren wie je allemaal al gehad hebt.

Verder als het om veel uitnodigingen gaat, is het met de post misschien een dure kostenpost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
per post natuurlijk!!!
Dit vind ik net iets specialer dan een e-mail. Voor post moet diegene net wat extra moeite doen dus heeft het voor mij al meer waarde als een mail.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen die van vertrouwd en antiek houden kiezen voor post. Voor mensen die met hun tijd meegaan is er geen verschil. Een bericht is een bericht.