Waarom willen (veel) mensen dat er iets tegenover hun donatie staat?

Bijvoorbeeld een concert. Waarom wordt er niet gewoon gedoneerd zonder dat er iets tegenover staat? En is het nog wel een donatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

De mensen vragen hier niet om maar het is gewoon een grote mediahype en de aanmoedigingenom te storten in combinatie met de beelden trekken de mensen al snel over de streep.Gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je met een concert een groter "wij"gevoel kweekt.
Dan zitten ook nog belangrijke figuren aan de telefoon en men hoopt een van hun aan de lijn te krijgen.
Men gaat tegen elkaar opbieden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een concert komen veel mensen bij elkaar. Hierdoor wordt het een media interessant nieuwsitem. Hierdoor worden nog meer mensen bereikt die wel weer gewoon doneren.

Bovendien is dit voor de artiesten een methode om weer eens publiciteit te krijgen en ook iets 'goeds' doen.

Iedereen doet iets goeds op zijn eigen wijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig is dat niet bij iedereen zo. Ik zelf en vele anderen hadden al gegeven voordat het bekent was dat er zo'n actie op touw gezet werd. Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Ik denk dat dat zo is omdat het massaal geven een zo ontzettend mooi gebaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die snappen niet wat doneren betekent, want als je dat weet, dan vraag je er toch niets voor terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen niet graag iets in de zin van materiaal of iets dergelijk terug meer een erkenning van dat ze goed bezig zijn en/of een bedankje.
Wat is er makkelijker dan een grote groep mensen te bereiken door media te lokken en ze zo te bedanken waardoor er meer donaties komen.

In de vorm van media wordt er bijna zwart/wit gezegd een goed mens doneerd en een slecht mens niet.

veel mensen zijn dan al om want de groep doet zo dus gaan er als schapen achteraan.

Ik bedoel sommige mensen weten amper waarvoor ze doneren maar door de donatie zijn ze wel in de kant "goed mens" gekomen om vervolgens de oude man die aan de kant van de weg staat gewoon aan zijn lot over te laten omdat we het te druk hebben om op onze bestemming te komen.

Eigenlijk is het doneren voor sommige mensen\bedrijven dus een makkelijke manier om je als goed mens\bedrijf voor te doen.