Waar komt het vandaan dat als een generale repetitie slecht gaat de finale goed zal gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Vanuit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat het maken van fouten tijdens de generale repetitie ervoor zorgt dat je tijdens de officiële uitvoering extra geconcentreerd en gemotiveerd bent om het ingestudeerde zo goed mogelijk uit te voeren. Als het tijdens de generale allemaal gladjes verloopt zit er kans in dat je denkt dat het vanzelf goed zal gaan met publiek erbij, maar dat je dan juist de mist in gaat. Een slechte generale helpt om nog beter te presteren bij de finale.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is nu, dat jouw antwoord wel klopt. Was super geconcentreerd met afrijden en ben geslaagd, het was twee dagen daarvoor tijdens de laatste les een drama.

Andere antwoorden (1)

Omdat je dan van je fouten hebt kunnen leren maar het is natuurlijk ook een soort 'hart onder de riem', een oppeppertje. Het is niet handig om te zeggen dat als de generale fout ging de finale ook wel fout zal gaan. Dat is psychisch niet zo handig om tegen iemand te zeggen.

Het is niet zo dat er onderzoek naar is gedaan waardoor je dit mag zeggen.