Verlichting in de straat doet het niet: wie bel je op?

Vanavond doet de verlichting van de straatlantaarn het niet in mijn straat, elders wel in de stad Groningen. Wie bel je op, tijdens deze niet-kantoortijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Wat kunt u doen als uw straatlantaarn niet werkt?
In de gemeente staan veel lichtmasten, armaturen en lampen die de stad 's avonds en 's nachts verlichten. De gemeente zorgt voor de verlichting in de publieke ruimte. Het kan voorkomen dat een lamp stuk gaat en een lantaarn het niet meer doet. Een netwerkstoring kan ervoor zorgen dat er meerdere lampen tegelijk uitvallen (kabelstoring).

1. U kunt contact opnemen met het Loket Beheer en Verkeer.
Doe rechtstreeks melding in de digitale meldingenkaart.
U kunt ook een melding doen met MeldStad op uw smartphone.

2. Geef het nummer van de lichtmast door (op vrijwel elke lichtmast staat een uniek nummer) of geef zo exact mogelijk de locatie van de defecte lichtmast (straatnaam en huisnummer) door.

3. Geef uw naam, adres en telefoonnummer door, zodat we contact op kunnen nemen als er onduidelijkheden zijn.

Wat gebeurt er na uw melding?
Er zijn twee soorten storingen:

1. storing boven de grond: dit is vaak een defecte lamp;

2. storing ondergronds: dit is een storing aan het ondergrondse elecktriciteitsnetwerk waardoor er vaak meerdere lampen uit zijn (kabelstoring).

Bij storingen boven de grond wordt de storing binnen 1 week verholpen en bij ondergrondse storingen binnen 2 weken. Het kan gebeuren dat het oplossen van een storing door omstandigheden langer duurt. Denk hierbij aan oorzaken als: een bevroren ondergrond, werkzaamheden van anderen of een hele complexe kabelbreuk. Als het oplossen van een kabelstoring langer gaat duren dan 2 weken, ontvangen de bewoners van de betreffende straat een brief met daarin extra informatie.

Wijken zonder stroom

Dringende storingen waarbij bijvoorbeeld de straatverlichting in een deel van een wijk is uitgevallen, worden na melding zo snel mogelijk behandeld en vaak is de storing na enkele dagen opgelost.

Toegevoegd na 52 seconden:
Dit komt dus uit de bron waar ook linken staan waar je op kunt klikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Goed antwoord, ik kan niet anders zeggen :)

Andere antwoorden (2)

De Gemeente is daarvoor verantwoordelijk.
Die zou je binnen kantooruren kunnen opbellen.
Mocht het echt gevaarlijk zijn, kun je overwegen om de politie te bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet hiervoor de gemeente bellen, bij onze gemeente staat op de site welk nummer je kunt bellen, als het kantoor gesloten is, kijk dus op de site van je gemeente. Dit staat op de site van de gemeente groningen:
Heeft u dringende meldingen buiten kantooruren (bijvoorbeeld een defecte riolering of een verzakking op straat)? Bel dan de storingsdienst van de firma Ballast Nedam Bouwborg, tel. 050 592 55 00.
Heeft u een dringende melding buiten kantooruren over een aangereden lichtmast/lantaarnpaal? Neemt dan contact op met de politie, tel. 0900-8844.
Branden er meerdere lichtmasten/lantaarnpalen in uw straat niet? Meld dit gedurende kantooruren telefonisch of ga naar de digitale meldingenkaart.
Heeft u dringende meldingen buiten kantooruren (bijvoorbeeld een defecte riolering of een verzakking op straat)? Bel dan de storingsdienst van de firma Ballast Nedam Bouwborg, tel. 050 592 55 00.
Heeft u een dringende melding buiten kantooruren over een aangereden lichtmast/lantaarnpaal? Neemt dan contact op met de politie, tel. 0900-8844.
Branden er meerdere lichtmasten/lantaarnpalen in uw straat niet? Meld dit gedurende kantooruren telefonisch of ga naar de digitale meldingenkaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig dat jij met hele andere informatie komt over dezeldfe gemeente ;)