In welke plaats ligt het kleine cafe aan haven, waar je geld en wie je bent niet meetelt?

zie:
http://www.youtube.com/watch?v=rsJCwRR_YSU

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
wel lastig als je geld niet meetelt
tenzij de drank gratis verstrekt wordt

Antwoorden (2)

In Hoorn, 't Schippershuis.

Toegevoegd na 11 uur:
Welke reden hebben de mensen gehad die op de minduim drukten?
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige vinden dat gewoon 'leuk'. Net als bushokjes in elkaar trappen en zo.
Je antwoord is helemaal goed hoor ! Aan jou ligt het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, dat plusje moet helpen ;-)
Dat lied gaat over 't Schippershuis in de haven van Hoorn.

Het kleine café aan de haven is de bekendste single van Pierre Kartner. Het is tevens zijn bekendste lied en wordt heden ten dage wel als evergreen gezien.

Het lied dat bol staat van de nostalgie zat al een jaar in het hoofd van Pierre Kartner, toen hij het uiteindelijk uitbracht. Het is geschreven in 't Schippershuis, een café dat zich prominent in de haven van Hoorn bevindt.