Macht en dominantie zit altijd wel een beetje in de mens (testosteron). Zijn er uitschieters bij bepaalde bevolkingsgroepen/rassen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Welk land heeft de sterkste en machtigste sociale individuen? Zijn het de Noren (Vikingen)? Duitsers? Of mensen uit het Oosten? Turkije? Balkan of zo?

En hoe meet je zoiets?

Toegevoegd na 12 minuten:
Welk land of ras heeft de sterkste krijgers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Oei! Dit kan een gevaarlijke vraag zijn.

Sociaal vlak: ik denk dat je dit het beste kan meten naar financiële status van diverse landen.

Krijgers: Sommige 'rasgroepen'(als je dat zo mag noemen) zijn wel sterker qua bouw dan andere 'rasgroepen'. Zo zijn er wetenschappelijk onderbouwde argumenten waarom voornamelijk Afrikaanse hardlopers medailles scoren. Uiteraard blijven mensen menselijk, uitzonderingen zullen er altijd zijn. Ik denk dat het lastig zal worden om dit te meten, maar je kan uiteraard de geschiedenis erbij halen, vatbaarheid voor ziekten, lengte, gewicht etc. Er zijn heel veel criteria te bedenken die een bepaalde groep de sterkste zal maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Machtslust en dominantie (geweldaadsdrang) lijkt volgens de laatste gegevens voort te komen uit een traumatische jeugd. Dus de culturen waar slaan van kinderen "er gewoon bij hoort" zullen meer met deze problemen te maken hebben. Je kan je voorstellen dat een generatie die is opgegroeid is in een oorlogsgebied met alle verschrikkelijke dingen die erbij horen later ook wat gewelddadiger zullen zijn.