Wanneer kun je iemand dom noemen?

Waar ligt de grens en waar is dit aan ontleent. Ik bedoel ieder mens heeft zijn kwaliteiten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Een ieder heeft zijn kwaliteiten,wat je zelf zei.
Dus naar mijn mening zijn er geen domme mensen.Wel met een verstandelijke handicap.En zelfs die zijn niet altijd dom te noemen,ze kunnen heel rake opmerkingen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Iemand is dom als hij denkt dat hij slim is en dus geen vragen stelt. Iemand die zichzelf dom vindt en vragen stelt is slim, want hij wil slimmer worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer het je goeddunkt uiteraard. Of het hout snijdt dan is een tweede.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan iemand pas "dom" noemen wanneer jezelf slimmer bent danwel iets meer kwaliteiten bezit. Ik ken geen domme mensen, ik ben dus lekker dommer dan jij.
Geniet ervan, doe ik ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer iemand iets doms doet. In sommige situaties kunnen mensen heel domme dingen doen. Dit houdt niet in dat die persoon voor de volle 100% dom is, maar in die situatie wel. En zo is iedereen wel eens dom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een minder intelligent persoon is soms gelukkiger dan een intelligentere; wie is er dan dom?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen doet wel eens iets doms. Dus iedereen is wel eens dom. Als je het hebt over verminderde intelligentie, kan je dat alleen maar aannemen. Soms weet iemand met een laag IQ dat mooi te verbergen, en komt iemand met een hoog IQ echt dom over.
Het is dus jouw gevoel dat zegt wanneer je iemand dom kan noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt wel sterk samen met je eigen intelligentie.
Dom is net zoiets als "mooi", een kwestie van smaak.
Een vraag is overigens per definitie dom.