Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik nou vandaag of morgen de klok een uur achteruit zetten ?

is het nou VANDAAG na 12 of MORGEN NA 12

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
898

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou morgen doen. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deze nacht gaat de klok een uur terug morgenochtend is het dat een uur vroeger dan anders dus als je wekker nu op 9 uur staat is het dan 8 uur.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
ja dat klopt
Op zondagochtend om 3 uur s'nachts gaat hij terug, ik zou hem vanavond terugzetten, dan weet je morgenochtend de goede tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijf het toch altijd vreemd vinden als mensen tegen drie uur 's nachts (3:00) drie uur 's ochtend zeggen. Zeg je dat ook als je tot drie uur opblijft en zeg je dan ook een uur 's (1:00) ochtends? Het is niet eens foutief maar wel verwonderlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, ik heb het zo omschreven om het duidelijk te laten zijn, als ik gewoon 3 uur had gezet, was dat misschien nog verwarrend geweest. In spreektaal spreek ik vanaf 4 uur 's ochtends over de ochtend.
Vannacht van 03.00 naar 02.00 ( maar je kunt het ook doen als je gaat slapen of wakker wordt). On ieder geval 1 uur terug. Dus je gaat "eerder" slapen of je staat vroeger op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even om voor altijd te onthouden en voor al die mensen die het ieder jaar weer vergeten, in het voorrrrr-jaar gaat de klok voorrrrr-uit.
Dus nu gaat de klok achteruit.
En wel om 3 uur vannacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zeker een goeie tip! plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die dit ezelsbruggetje nog niet kennen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geniet van de 25 uur vandaag!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding