Waarom vinden veel mensen het erger als een man een vrouw slaat dan dat hij een man slaat?

Geweld is natuurlijk nooit goed.

Maar waarom is het zo erg als een man een vrouw slaat, als zij hem eerst slaat? Als een man een andere man slaat kan hij meestal een klap terug verwachten. Sterker nog de man zal snel als mietje worden gezien als hij niets doet. Maar als een vrouw een man slaat en hij slaat terug is het ineens fout.

Vrouwen die een gelijke behandeling willen moeten dan toch ook in dit soort dingen gelijk behandeld worden?

Het feit dat mannen meestal sterker zijn lijkt me geen rol spelen, als ik een bodybuilder sla weet ik ook dat ik een veel hardere klap kan terug verwachten.

Toegevoegd na 23 minuten:
Laat ik er nog even duidelijk bij zeggen dat ik tegen geweld ben en elkaar slaan altijd fout is. Ook vind ik mannen die hun vrouw slaan zielige losers (en vrouwen die hun man slaan ook)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Men komt op voor de zwakkeren, vrouwen zijn fysiek zwakker dan mannen, dus komt men standaard op voor een vrouw, omdat die dus als fysiek zwakker te boek staat... Dat lijkt mij een goede reden...

Verder heb ik geen ervaring met slaan van vrouwen en andersom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij ook +je

Andere antwoorden (8)

eigenlijk vind ik het allebei even erg
maar dat man door vrouw geslagen word is vaak een beetje taboe en de man praat er ook niet zo snel over omdat hij dan denkt een mietje te zijn.

waarom speelt het geen rol als een man sterker is ???
als mijn man mij zou slaan dan zou ik meteen plat op de grond liggen, andersom zou mij dat in geen 10 jaar lukken
14 jaar geleden
Ik denk omdat er altijd nog het idee heerst dat vrouwen 'zwakker' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over het algemeen zijn mannen sterker. waneer een man een vrouw slaat kan de vrouw in de meeste gevallen niet veel terug doen.
ik vind het allemaal even erg ik vind dat je van elkaaraf moet blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat een vrouw kinderen kan baren, en dus leven kan schenken. Mannen die onderling vechtend vertonen haantjes gedrag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook vrouwen die sterker zijn dan mannen als ze bijvoorbeeld teakwondo geleerd hebben. Maar als de man dat weet zal hij niet ondoordacht handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daveherrewijn24
een jaar geleden
Een vrouw kan wel een kind baren maar daar is wel een man voor nodig vriend
Omdat de vrouw lichamelijk zwakker schijnt te zijn.

Ik heb trouwens ook taekwondo beoefend een aantal jaar, maar den ben ik nog niet sterker dan de man die dat ook heeft beoefend.
De vrouw kan dan zich wel beter verweren, maar dit ligt volgens mij meer aan de techniek die is aangeleerd.
Niet aan de spierkracht.

En als een man een man slaat dan vind ik dat meer gelijkwaardig (in de zin van de spierkracht dan.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen enkel soort van geweld kan ik goedkeuren ,
of dit nu vanuit een man of vrouw komt.
echter denk ik dat er meer gepraat wordt over mannen doordat deze "doorgaans" sterker" zijn(lichamelijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft ook nog veel te maken met het rollenpatroon.De man wordt geacht zijn vrouw en kinderen te beschermen en dus zeker niet zelf te slaan.Vroeger was het voor de vrouwen natuurlijk niet toegestaan buitenshuis te werken.Haar taak was in het huishouden en als verzorgster/opvoedster van de kinderen.de man was de kostwinner en beschermer van zijn gezin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat een vrouw ook geen misbruik moet maken van haar zwakte en minder kracht en verbaal maar alles mag zeggen en ook ongestraft maar mag slaan en daardoor maar zichzelf het recht moet verlenen om een man in zijn ballen te trappen bijv eige ervaring
een jaar geleden