'Retour afzender, verkeerd bezorgd', is dat wel netjes als je een ondeugdelijk product terug stuurt?

Ik heb een ondeugdelijk product ontvangen van een webwinkel. Retourneren en geld terug is geen enkel probleem, alleen raadt de webwinkel me nu aan om mijn adres door te strepen en er op te zetten dat het verkeerd bezorgd is. Hier is geen sprake van, het is prima bezorgd, het ding deugt alleen niet.

Draait deze webwinkel post.nl nu een loer of kan dit wel gewoon zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij lijkt het een 'technisch' handigheidje, omdat de webwinkel anders met veel omslachtigheden te maken zou kunnen krijgen. Zeker weten doe ik het niet. Misschien iets voor de consumentenbond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gewoon een creatieve manier om de inderdaad achterlijk hoge verzendkosten binnen Nederland een beetje te omzeilen. (Ter vergelijking : een pakketje kost her (dld) gewoon 4,20 in plaats van 6,75. )
Misschien niet helemaal netjes, maar anders kom je met heen en weer sturen zo aan bedragen die het verkoopbedrag ver overstijgen.

Het beste antwoord

Ja, dit is een gratis manier van retour verzenden dus inderdaad draaien ze post.nl een loer.

Jij hebt verder geen bewijs, dat heb je wel als je iets terugstuurt op de nette manier, dan krijg je een bewijs dat je iets teruggestuurd hebt. Pas daar dus wel mee op want zo kunnen ze jou ook een loer draaien als ze ontkennen dat ze het gekregen hebben.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik vraag me nog iets af: je kunt alleen iets retour sturen omdat het 'verkeerd bezorgd' is als het niet duidelijk open gemaakt is. Hoe los je dat probleem op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi pelle, leg jij mij nou eens uit het verschil tussen jouw en mijn antwoord en derhalve de beloning van een plus en een min! ik ben reuze benieuwd ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord neergezet omdat jij post.nl niet noemde, dat stond wel in de vraag. Misschien is dat het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat betekent dat jij niet verwijderd wordt, maar verklaart niet de min, naar mijn idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet ik hier nu ook al de minnen die een ander krijgt van een onbekende gaan verklaren? Ik krijg honderden minnen zonder dat ik zelf snap waarom ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh jij ook, nou ja, je mag een poging wagen, maar ik zou er niet aan beginnen! :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het pakje werd inderdaad niet geaccepteerd door post.nl, ik heb de verzendkosten betaald, maar krijg die niet vergoed van het bedrijf. Dat was dus meteen de eerste en de laatste keer dat ik daar iets besteld heb ;-)

Andere antwoorden (4)

nee, netjes is het niet, sterker nog, je bent verkeerd bezig.
als je het uit je zelf deed, zouden we het slim kunnen noemen... nu doe je het in opdracht van het bedrijf dat jou een ondeugdelijk produkt toestuurt ? ik zou dit pas doen als ik mijn geld terug had gekregen !
je schrijft retourneren en geld terug is geen enkel probleem... maar je hebt niets meer als je het terug stuurt.
denk nog even na, raad ik je aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet netjes tegenover postnl, sterker nog het is fraude / valsheid in geschrifte.

Het zegt ook iets over de mentaliteit van het bedrijf! Ze zullen er dus waarschijnlijk ook geen probleem mee hebben om jou te beduvelen. Niets meer kopen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja, als je het zo op je pakketje vermeld dan draai je idd post.nl een loer, maarre.. als je het gewoon netjes terug stuurt, moet je alsnog zelf betalen, vanwege verzendkosten etc.

Dus eigenlijk draait die webwinkel post.nl geen loer, maar doe je het zelf, omdat jij dan dat pakketje op dergelijke wijze terug stuurt.

Stel dat pakketje komt dan bij de webwinkel aan, en zij sturen het terug onder dezelfde vermelding als zij jou geadviseerd hebben, dan draait die webwinkel post.nl een loer, maar in dit geval is dat dus niet.

De webwinkel geeft je alleen een advies, en het is aan jou of je het ook op die manier terug stuurt.

Zelf zou ik het gewoon netjes retourneren zoals het hoort met een bijgaand schrijven erbij over het product dat ondeugdelijk is.

Want als je het inderdaad gewoon zo retourneert alsof het inderdaad fout geadresseerd is, kan je naar je geld fluiten, maar jij kan dan op jouw beurt zeggen dat je dat pakje niet hebt ontvangen en dat je dus graag je geld terug wilt. En dát is dan dus weer niet netjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit kan zeker niet zo en een fatsoenlijk bedrijf zou zoiets ook niet voorstellen. Afhankelijk van de regels van het bedrijf moeten de kosten voor het retour sturen ten laste komen van het bedrijf of van jou. Niet ten laste van de post.
Computoon