Ik ben coördinator. Ik werk met UWV / wajongeren en SZW mensen. Zijn er mensen met tips voor het opleiden van dove chauffeurs als koerier?

Ik ben coördinator bij de gemeente Den Haag. Ik werk met UWV / wajongeren en SZW mensen

Binnenkort krijg ik een doofstomme voor opleiding als bode-chauffeur. De gebarentaal is voor mij geen probleem. Mijn vraag is, zijn er mensen misschien wel dove chauffeurs die mij tips of suggestie kunnen geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben zelf nadat ik in de VUT ben gekomen nog tien jaar actief geweest als koerier. Mijn ervaring was dat je bij korte ritjes zeer vaak met mensen gesprekken moest voeren dit in tegenstelling met ritten naar verre bestemmingen o.a. duitsland, hongarije, spanje, en nog verder. Je had dan dagen geen contact met andere mensen, je wist je bestemming en die moest je bereiken. Als je de goederen kwijt was dan kon je weer richting thuisbasis, of je werd door je baas opgeroepen via sms of laptop om huiswaarts te gaan of om te rijden voor een andere boodschap. Dus beter lange ritten uitvoeren dan korte ritjes maken. Mensen die de gebarentaal beheersen zijn er in de chauffeurswereld echt weinig, alles zal moeten gaan via laptop, sms e.d.