Wat maakt nu eigenlijk het verschil tussen wel je kansen pakken en te afwachtend zijn?

Het verschil tussen mensen is soms erg groot op dit vlak. De een ziet de kans en pakt hem.
De ander ziet de kans en pakt m niet
en weer een ander ziet de kans helemaal niet.

Wat is dat toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (6)

Ik denk dat dit afhankelijk is van je interpretatie van 'je kans pakken.'

Ook reageert iedereen anders op een situatie. Wat voor de één een kans pakken is, hoeft voor de ander niet zo te zijn.
Wanneer je een keuze weloverwogen hebt gemaakt moet je nooit spijt hebben. Als je er later (achteraf) op terug kijkt heb je meer kennis en is het logisch dat je anders zou hebben gehandeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene is spontaan, de ander besluiteloos.
De ene houdt van risico`s, de ander is voorzichtig.
Iedereen is anders en handelt daar ook naar. Het is dus zuiver een kwestie van karakter, opvoeding en instinct die het verschil maken tussen afwachten en direct reageren.
amc
14 jaar geleden
Verschil van karakter.
Doeners, als het mis gaat zie ik het wel, optimisten.!

Eeuwig twijfelaars. Bang om hun hoofd te stoten, meer pessimistisch ingesteld.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je je Intuitie moet volgen en risico's moet durven te nemen.Stilstand =achteruitgang.Leef en onderneem.je krijgt vaak maar 1 kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft er ook mee te maken,dat je er aan toe bent,om een bepaalde kans te pakken.Kansen komen niet altijd op een gelegen moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zit hem ook in je zelfstandigheid. Als je gewend bent voor je zelf op te komen en jezelf te onderhouden, zie je kansen veel sneller, en zul je ze snel grijpen. Iemand die beschermd is opgegroeid of altijd onder de vleugels van een ander is niet gewend om zijn eigen kansen te zien en hoopt toch vaak dat iemand anders de oplossing zal aandragen.