Hoe groot is de kans een mede-GV-er tegen te komen?

Er zijn dingen die heel toevallig lijken, maar dat niet zijn. Bijvoorbeeld dat in een schoolklas twee kinderen op dezelfde dag jarig zijn. Dat lijkt heel toevallig, maar als je het gaat narekenen blijkt dat die kans al meer dan 50% is als er minstens 25 kinderen in de klas zitten (of zoiets, ik weet het precieze aantal niet meer uit m'n hoofd).

Analoog hieraan: er is een kans dat je in het normale leven een mede-GV-er tegenkomt, zonder dat je dat weet. Ik heb het dan alleen over de "actieve" GV-ers.

Hoe groot is nu de kans dat ik onbewust een andere GV-er ken? Dat bijvoorbeeld XiniX mijn overbuurman blijkt te zijn, of dat Antwoordman bij mijn kaasboer werkt, of dat Rotaluclac mijn kaartje knipt in de trein, of dat Marleen mijn tandartsassistente is, of dat eddijst de systeembeheerder van mijn werk blijkt te zijn?

(Dit lijkt een chatvraag, maar is het naar mijn mening niet.)

Cryofiel
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle vragen lijken naar mijn mening op chat vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben héél slecht in rekenen maar 'k vind 't 'n leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en Ruth en Starbless ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag, ik ben btw een keer vroeger een klasgenootje in frankrijk tegengekomen...snap je point..+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat ben ik dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je al zei, vergroeid met het meubilair :-))

Antwoorden (11)

De kans is klein, want ik zit de hele dag achter de pc... Zelfs als je mijn overbuurman was, dan is de kans dat je me tegenkomt minimaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor de lach :)
AWM
14 jaar geleden
Nou, nou, laat je Deva met alle boodschappen slepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij laten het bezorgen... en die zit hier naast me aan de pc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Shanti. Moest erg lachen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Xinix..alleen al voor het bezorgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij jou vanaf het begin 't gevoel je te "kennen" van een ander prikbord. Als dat zo zou zijn dan had je mijn naam waarschijnlijk allang herkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiswum, ik ben nooit op andere boarden geweest... daarom... :-))
Klein.

Hoeveel mensen ken je: ergens tussen de 30 en 500 gok ik
In Nederland zijn grofweg 16.5 miljoen mensen.

Dan is de kans, als je de kans zo groot mogelijk wil nemen:
500 / 16.5 M = 1 op 30.000

Je kan natuurlijk zeggen: De GV gebruiker die actief is is een bepaald soort persoon, die op mij lijkt en dus is de kans wat groter (Soort - zoekt - soort, ook bij interesses van mensen). Maar in die richting ligt het.

De kans is wel vele malen groter dan het winnen van de jakpot in de staatsloterij ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeveel aktieve gv-ers zijn er nu helemaal?
de kans is zeer miniem.
14 jaar geleden
De kans is groter dan hierboven berekend.
Want er kan een oorzakelijk verband zijn tussen het een en het ander.
Ik kwam toevallig vandaag iemand tegen die mij kent van hyves en zo, en vanuit die hoek ook hier op GV terecht is gekomen.

Maar de kans dat je buurman (of een willekeurig ander persoon waar je geen 'digitaal contact' mee hebt) inderdaad een GV-er is, is klein.
itsme
14 jaar geleden
Die kans een GV'er tegen te komen waarvan je niet weet dat het een GV'er is, lijkt me niet eens echt heel klein.

Ik heb de gebruikerslijst er net op nageslagen en ik kom tot een totaal van 8183 mensen die hier ooit één of meerdere vragen hebben gepost (oke, dit is inclusief heel veel gast-gebruikers die het bij 1 vraag hebben gelaten, maar ook exclusief mensen die uit frustratie hun account hebben opgezegd).

Alleen die mensen die je overdag hier ook veel tegenkomt, lijken me niet bij de kaasboer te werken of treinconducteur te zijn, puur en alleen omdat die mensen niet direct een computer tot hun beschikking hebben op hun werkplek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nou, jullie vertegenwoordigen natuurlijk wel een bepaalde laag van de bevolking. Deze laag is misschien 5% van de bevolking en dat maakt de kans alweer groter dat je mekaar ontmoet in real life. 1 op 30.000 was een van de antwoorden door een van jullie. Dus pak daar 5% van is de kans alweer 1 op 1500. Hoeveel miljonairs ken je? Zo groot is de kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, het toeval wil, dat ik een week of twee geleden een gv ster heb zien lopen bij ons in het winkelcentrum.
Zij staat met originele foto hier op gv..een niet te missen persoon, precies zo, zag ik haar.
Ik heb nog even gedacht haar aan te spreken, maar niet gedaan omdat ik er in het eggie niet als een witte eekhoorn uitzie :-o

Zo hebben wij het er ook wel eens over (mijn man zit ook hier op gv !!) dat zomaar je buurman of zo ook op gv zit.
Eigenlijk wel grappig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Witte eekhoorn Loes? Of past oma Duck beter bij je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puntje van mij, voor je nieuwe avatar, erg grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, kan nog kiezen.
Normaal heb ik alleen wiite dieren en oma duck is ook wit. maar nu staat Katrien er op en straks is Katrien misschien ook weer weg :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zag je wie zag je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij niet, tenzij ik mijn klarinet boven mijn hoofd hield.
Ik kan ook zo gauw niemand bedenken om eerlijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wit haar :) @Baily, 25 dgn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een GV-ster -- bailey of Marita, vermoed ik. Ik hoop dat het Marita was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom rota ben ik te schokkend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
marita heeft geen wit haar toch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
loes heeft wit haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahh dus loes kwam haarzelf tegen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nee, Loes komt zichzelf wel eens tegen ja ;) maar ik bedoel iemand anders, ze heeft ook een bril op (ik niet) en rode blosjes op haar wangen.
Ik zie haar niet al te vaak hier op GV !!? Leuke foto Baily, ik heb me verteld, het is nu 25dgn, toch ? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooruit dan... EEN DAG !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mèt rooie oogjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha 24 nu. ey leuk loes leuk je te ontmoeten hahaha
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yeeeeh..jij ook Baily, maar ik weet niet of ik um altijd er op laat, moet ik nog even zien.
Wij hebben wel het voorbeeld gegeven, nu de rest ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik nog even niet... ik wacht die kennismakingsdag wel af :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, weet ik niks van, gaat ie dan toch door??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was bij wijze van spreken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben je net jarig geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ook .. ;)
Deze foto is van de afgelopen Kerst, kadootjes uitpakken.
Lijkt me wel leuk om er eens met iemand over te praten die het ook kent, maar ik heb het niet meegemaakt. En los van het feit dat je iemand zelf deze site aan beveeld lijkt me de kans klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is de kans 100%!
Ik kom dagelijks een mede-gver tegen, maar wel altijd de zelfde! (slaap er zo weer naast)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lig ook in bed met een mede gvér
voor mij is de kans trouwens groot.
1 moderator gvér en ik wonen in dezelfde plaats.

verder denk ik dat de kans klein is. 1 op 89 denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhip ja..ik slaap ook in één bed met een mede gvér :-0 25 dgn :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Endan komt er ook nog een mini GVertje bij,ben je gelijk recordhoudster!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Peter, die foto is wel erg onduidelijk hoor
@Bailey, wat een leuke foto, en wat heftig om zo duidelijk op de foto te gaan. Nu weet iedereen of hij/zij jou tegenkomt. Ik hou het in de gaten, woon je misschien ook in noord-holland?
het kan klein zijn maar ook groot
en dat is moeilijk de zeggen.