Hoe groot is de kans een mede-GV-er tegen te komen?

Er zijn dingen die heel toevallig lijken, maar dat niet zijn. Bijvoorbeeld dat in een schoolklas twee kinderen op dezelfde dag jarig zijn. Dat lijkt heel toevallig, maar als je het gaat narekenen blijkt dat die kans al meer dan 50% is als er minstens 25 kinderen in de klas zitten (of zoiets, ik weet het precieze aantal niet meer uit m'n hoofd).

Analoog hieraan: er is een kans dat je in het normale leven een mede-GV-er tegenkomt, zonder dat je dat weet. Ik heb het dan alleen over de "actieve" GV-ers.

Hoe groot is nu de kans dat ik onbewust een andere GV-er ken? Dat bijvoorbeeld XiniX mijn overbuurman blijkt te zijn, of dat Antwoordman bij mijn kaasboer werkt, of dat Rotaluclac mijn kaartje knipt in de trein, of dat Marleen mijn tandartsassistente is, of dat eddijst de systeembeheerder van mijn werk blijkt te zijn?

(Dit lijkt een chatvraag, maar is het naar mijn mening niet.)

Weet jij het antwoord?

/2500

De kans is klein, want ik zit de hele dag achter de pc... Zelfs als je mijn overbuurman was, dan is de kans dat je me tegenkomt minimaal...

Klein. Hoeveel mensen ken je: ergens tussen de 30 en 500 gok ik In Nederland zijn grofweg 16.5 miljoen mensen. Dan is de kans, als je de kans zo groot mogelijk wil nemen: 500 / 16.5 M = 1 op 30.000 Je kan natuurlijk zeggen: De GV gebruiker die actief is is een bepaald soort persoon, die op mij lijkt en dus is de kans wat groter (Soort - zoekt - soort, ook bij interesses van mensen). Maar in die richting ligt het. De kans is wel vele malen groter dan het winnen van de jakpot in de staatsloterij ;)

hoeveel aktieve gv-ers zijn er nu helemaal? de kans is zeer miniem.

De kans is groter dan hierboven berekend. Want er kan een oorzakelijk verband zijn tussen het een en het ander. Ik kwam toevallig vandaag iemand tegen die mij kent van hyves en zo, en vanuit die hoek ook hier op GV terecht is gekomen. Maar de kans dat je buurman (of een willekeurig ander persoon waar je geen 'digitaal contact' mee hebt) inderdaad een GV-er is, is klein.

Die kans een GV'er tegen te komen waarvan je niet weet dat het een GV'er is, lijkt me niet eens echt heel klein. Ik heb de gebruikerslijst er net op nageslagen en ik kom tot een totaal van 8183 mensen die hier ooit één of meerdere vragen hebben gepost (oke, dit is inclusief heel veel gast-gebruikers die het bij 1 vraag hebben gelaten, maar ook exclusief mensen die uit frustratie hun account hebben opgezegd). Alleen die mensen die je overdag hier ook veel tegenkomt, lijken me niet bij de kaasboer te werken of treinconducteur te zijn, puur en alleen omdat die mensen niet direct een computer tot hun beschikking hebben op hun werkplek.

Nou, jullie vertegenwoordigen natuurlijk wel een bepaalde laag van de bevolking. Deze laag is misschien 5% van de bevolking en dat maakt de kans alweer groter dat je mekaar ontmoet in real life. 1 op 30.000 was een van de antwoorden door een van jullie. Dus pak daar 5% van is de kans alweer 1 op 1500. Hoeveel miljonairs ken je? Zo groot is de kans.

Nou, het toeval wil, dat ik een week of twee geleden een gv ster heb zien lopen bij ons in het winkelcentrum. Zij staat met originele foto hier op gv..een niet te missen persoon, precies zo, zag ik haar. Ik heb nog even gedacht haar aan te spreken, maar niet gedaan omdat ik er in het eggie niet als een witte eekhoorn uitzie :-o Zo hebben wij het er ook wel eens over (mijn man zit ook hier op gv !!) dat zomaar je buurman of zo ook op gv zit. Eigenlijk wel grappig :)

Lijkt me wel leuk om er eens met iemand over te praten die het ook kent, maar ik heb het niet meegemaakt. En los van het feit dat je iemand zelf deze site aan beveeld lijkt me de kans klein.

Voor mij is de kans 100%! Ik kom dagelijks een mede-gver tegen, maar wel altijd de zelfde! (slaap er zo weer naast)

ik lig ook in bed met een mede gvér voor mij is de kans trouwens groot. 1 moderator gvér en ik wonen in dezelfde plaats. verder denk ik dat de kans klein is. 1 op 89 denk ik

het kan klein zijn maar ook groot en dat is moeilijk de zeggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100