Ik denk dat je het beste kunt beginnen met het lezen van het PDF-document van Tennet dat op internet te vinden is. Titel: " Veiligheidsvoorschriften Voor werken in de nabijheid van bovengrondse hoogspanningsverbindingen beheerd door
TenneT TSO B.V."

Als je in Google "tennet beregeningsinstallaties" ingeeft, zul je die PDF snel vinden.

In artikel 7 is dan te lezen:

"Artikel 7 - Beregeningsinstallaties
a. De spuitkop van beregeningsinstallaties moet zodanig zijn ingesteld dat de waterstraal de draden niet raakt en buiten de gevarenzone blijft (zie artikel 1 lid d, blz. 6).
b. Wij stellen voorwaarden met betrekking tot de spuithoek en diameter van de spuitmond.
c. Een beregeningsinstallatie moet altijd op de juiste wijze zijn geaard"

Onder 'gevarenzone' (artikel 1 lid d) wordt verstaan:
"de ruimte binnen de belaste strook rondom de stroomgeleiders, waarbinnen zich geen personen, tenzij zij de elektriciteitstransporteur vertegenwoordigen, of werktuigen en/of materialen mogen bevinden. De elektriciteitstransporteur
geeft de grenzen van de gevarenzone in de toestemming aan."
Computoon
11 jaar geleden
adriana
11 jaar geleden
Na het stellen van de vraag realiseerde ik me dat er natuurlijk ook regenwater op valt,maar toch, dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Dat lijkt me wel. Tennet is de beheerder van het hoogspanningsnetwerk deze kan je er vast meer over vertellen.