Mag je een tweede kind krijgen uit je tweede huwelijk in China?

Hey, ik weet dat je per gezin in China maar 1 kindje mag krijgen. Maar als je een gescheiden Chinees bent die opnieuw trouwt, mag je dan nog een kindje krijgen van je nieuwe echtgenoot (echtgenote)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat mag:

Criteria waar echtparen aan moeten voldoen om een tweede kind te mogen hebben.

1) Echtelieden die medisch gezien in gezonde staat zijn kinderen te verwekken en wiens eerste kind gehandicapt is en niet in staat wordt geacht in de toekomst dagelijks te kunnen werken, vastgelegd in een medische verklaring door een daarvoor bevoegd bureau.

2) Echtparen waarvan een van de echtelieden een kind heeft uit een vorig huwelijk.

3) Echtparen waarvan beide echtelieden een kind hebben uit een eerder huwelijk, maar beiden hebben afgezien van het recht tot opvoeding van deze kinderen.

4) Echtparen waarvan een of beide echtelieden onvruchtbaar verklaard zijn, vastgelegd door een daarvoor bevoegd bureau, toch een kind baren nadat zij legaal een kind hadden geadopteerd.

5) Echtparen waarvan beide echtelieden "enig kind" waren.

6) Echtparen waarvan een van de echtelieden vijf jaar of langer werkzaam is geweest als mijnarbeider of diepzeeduiker.

7) Echtparen die op het platteland wonen en beide echtelieden op het platte land zijn geboren en waarvan het eerste kind een meisje is.
bamibal