Hoeveel procent Nederlands bloed heeft prinses Amalia ?

Dit mag toch wel gevraagd worden?..zoniet, dan sta ik in de top 5 van verwijderde vragen:)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sta lekker boven jou !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, wat heeft deze vraag voor zin. Echte Nederlanders bestaan immers niet meer....

Het beste antwoord

Volgens haar rechten is ze een Nederlandse. Alle leden van de koninklijke familie hebben een Nederlands paspoort. Volgens de bloedlijn heeft Amalia helemaal geen Nederlands bloed voor zover ik bekend ben met met de koninklijke stamboom.

Willem I (100 % D) x Wilhelmina van Pruisen (100% D)
Willem II (100% D) x Anna Paulowna (100%R)
Emma (100% D) x Willem III (50% D/ 50% R)
Wilhelmina (75% D/ 25% R) x Hendrik (50% D/ 50% R)
Juliana (62,5% D / 37,5% R) x Bernhard (100% D)
Beatrix (81,25% D / 18,75%R)/ x Claus (100% D)
Willem-Alexander (90,6%D / 9,4%R) x Máxima (100%A)
Amalia (45,3%D / 4,7%R / 50% A)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

50%...

Toegevoegd na 22 minuten:
En nog sterker, dat kind heeft 100% Nederlands bloed ook nog eens... Ze woont heel haar leven al in Nederland, dus at alles uit Nederland en het lichaam is opgebouwd uit alles wat je ooit at, dus je bloed komt van je eten... Dus gezien de grondstoffen, mag je zeggen dat alles uit Nederland komt, 100% Nederlands bloed dus, maar dan wel blauw bloed, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ff rekenen...W.A is half duits...Maxima is dan 100% nederlands?:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WA is 100% Nederlands, Maxima is 100% argentijns, dus fifty fifty is 50%... Daar heb ik geen rekenmachine voor nodig... En als we terug gaan rekenen, dan moeten we terug gaan helemaal, naar adam en eva... dan is Amalia dus 0% Nederlands... dus of 50% of 0%...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouders zijn 100% indonesisch...ik kwam naar nederland toen ik 1 maand oud was(adoptie)...ben dus nederlandse met 100% indonesisch bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow mooi is dat toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bertie echt gaaf man! Maar hij heeft wel gelijk, die min slaat nergens op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gggrrrrr:)...Ik bedoelde eigenlijk puur biologisch gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ dirk14
die min komt niet van mij hoor....XiniX kan me soms wel eens tot wanhoop drijven, maar toch mag ik hem (nog) wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bertie, love you... @Sgrijvvaud, dus 50%... dank u
minder dan 12.5%. Slechts 1 van haar 8 overgrootouders (Juliana) heeft Nederlands bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Juliana was ook niet echt een "Pure-blood" (om maar even een Potter-term te gebruiken). Enkele voorouders van haar waren ook van niet-Hollands bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Daarom schreef ik ook "minder dan 12.5%".
Amalia zal moeten inburgeren...
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan kan het ook minder dan 100% zijn, te onduidelijk.
Het is gewoon 50 procent, op basis van paspoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paspoort heeft niks met bloed te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komen hier al eeuwen migranten. Wie heeft nou 100% "Nederlands bloed"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Dat beweert toch ook niemand (in deze thread). Mijn methode is als volgt: je maakt een reeks door generaties terug te gaan. Voor Amalia is dat
x1 = 50% (ouders)
x2 = 25% (grootouders)
x3 = 12.5 (overgrootouders)
x4 = ... enz. De limiet van die reeks is natuurlijk 0, want we komen of uit Afrika, of uit het Paradijs. Maar als x_i voor kleine waarden van i (bijvoorbeeld i<100) naar een vaste waarde gaat, dan noem ik die limiet het percentage NL-bloed. Wat mensen daar verder aan hebben weet ik ook niet, maar dat is een ander probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna goed, hoewel Juliana uit de Friese tak komt had ze van die kant ook al heel wat Duits en Luxeburgsbloed in haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat zit in x4, niet in x3.
Menselijke bloedcellen worden elke paar weken vernieuwd, dus we kunnen nu wel vaststellen dat al haar bloed Nederlands is, voor zover ze niet aan het skiën zijn in Lech.
14 jaar geleden
Als je 'Nederdlands' definineert als zijnde 'ontstaan in Nederland'... Dan zit 't dicht tegen de 100% aan.
Als je de voorouders erbij betrekt: 0%... Want mensen zijn niet in Nederland ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn god....ik heb weer wat overhoop gehaald met die vraag he?...ik bedoelde eigenlijk puur biologisch gezien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoelde ik ook; puur biologisch.
rose
14 jaar geleden
heel scherp...
Dit is mijn berekening:
Ik ga er hierbij vanuit dat Juliana 100% Nederlands bloed heeft.
Juliana en Bernhard= 100% Nederlands en 100% Duits.
Hun kind Beatrix is dus 50% Nederlands.
Beatrix en Claus= 50% Nederlands en 100% Duits.
Hun kind Willem Alexander is dus 25% Nederlands.
Willem Alexander en Maxima= 25% Nederlands en 100% Argentijns.
Hun kind Amalia is dus 12,5% Nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alleen naar ouders kijkt: 25 %(50% en 100%). Als je helemaal terug gaat: 0%. De naam komt oorspronkelijk van de naam: van Orange, en dat is/was een gebied in Frankrijk, waar de voorouders bezit over hadden. Dus oorspronkelijk komt het koningshuis uit Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
De huidige troonpretendenten (en -zitters) zijn geen oranjes ;.)
Ha, die Bertie;

Gevraagd worden mag het van mij best, maar beantwoord worden eigenlijk niet. Vaststellen 'van welk bloed' iemand is anders dan in de zin van familiebanden leidt in mijn optiek al snel tot misverstanden en vreemde beoordelingen. Je kunt je afvragen wat dat trouwens helemaal is 'Nederlands bloed'. Volgens mij heeft de moeder, net als de vader, de Nederlandse nationaliteit, dus dan zou de dochter haar bloed toch '100% Nederlands' moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even kijken: (ervan uitgaande dat Wilhelmina 100% was)

Juliana 100%
Beatrix 50%
Prins Willem-Alexander 25%
Amalia 12,5%