Hoeveel aandacht zullen de Paralympics 2012 in de media krijgen?

Zoals bekend wordt enorm veel aandacht besteed aan de gewone Olympische Spelen. De hele dag is uitgezonden op de televisie en op internet zijn verschillende kanalen zodat alle sporten te volgen zijn.

Voor de Paralympics is er meestal weinig aandacht. In 2008 zond de NOS elke dag een half uur verslag uit. Hoe zal dat zijn voor Londen 2012?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is wel meer dan in 2008:

De Paralympische Spelen krijgen dit jaar meer aandacht dan ooit tevoren van de NOS, zowel op televisie als op internet. Dat heeft de omroep woensdag gemeld. Er komen twee televisieprogramma’s die gewijd zijn aan de Olympische Spelen voor gehandicapten, dubbel zoveel als vier jaar geleden. Het gaat om een rubriek in de vooravond van Nederland 1 en een late night-programma op Nederland 3. Beide tv-shows worden gepresenteerd door journaallezer Herman van der Zandt.

Een ‘paralympische’ avond begint om 19.00 uur op Nederland 1 met een live magazine vanuit het Paralympisch Holland Huis in Londen. Later op de avond, rond elf uur, volgt iedere sportdag nog een uitzending op Nederland 3 met de hoogtepunten van de belangrijkste wedstrijden van die dag.

De nadruk ligt op de sportieve verrichtingen van de Nederlandse deelnemers in Londen. Op de eerste en laatste dag van de Paralympische Spelen – woensdag 29 augustus en woensdag 9 september – wordt in de late editie uitgebreid stilgestaan bij de openings- en slotceremonie.

De Paralympische Spelen vinden van woensdag 29 augustus tot en met zondag 9 september plaats in Londen, amper twee weken na afloop van de Olympische Zomerspelen. Nederland is met een equipe van een kleine honderd sporters vertegenwoordigd.
Het nadeel met de gewone olympische spelen is natuurlijk wel dat dan al snel iedereen weer naar school en werk gaat en de verkiezingen er aan komen maar er wordt dus meer uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zal niet veel meer zijn dan in 2008.
Het percentage minder valide/gehandicapte mensen is nu eenmaal relatief klein, en de aandacht zal daarmee in verhouding zijn.

Bergbeklimmers die de K2 bedwingen leveren een bijna bovenmenselijke prestatie, maar veel aandacht is er niet voor omdat het nu eenmaal weinig mensen aanspreekt.

Ik verwacht wel dat de BBC als thuisland een aantal van de speciale themakanalen in de lucht zal houden. Misschien doet de nos daaraan mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een kolommetje of 3 op pagina 23 in de krant van brakker Nederland, tenzij....een Nederlandse deelnemer iets buitengewoons presteert.