Waarom hangt iemand de hele dag op stations?

Een jonge man van rond de 23 hangt altijd op stations in Zoetermeer. Ik heb met hem op de middelbare school gezeten en zolang als ik hem ken (jaartje of 8) hangt ie iedere dag op stations. Het enige wat ie doet is mensen de box geven, jointjes roken, in de lift pissen en stoeien met ze matties. Hij kent alle buitenlandse nederlanders en staat ze maar een beetje te begroeten en die gasten gaan dan weer weg maar hij blijft altijd. Van sochtends vroeg tot diep in de nacht hangt die gast op stations en reist van station naar station, zwart natuurlijk. Waarom zou iemand dit doen en helemaal met dit koude weer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

mischien verkoopt of koopt hij daar drugs
heeft ie daar wat ``vriendjes`` en heeft hij verder niks nuttigs te doen.
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, vraag het hem. Helemaal als je hem kent zou je even een gesprek met hem kunnen aanknopen, je weet hem immers te vinden.
Als wij hier reageren is dat slechts speculatie over wat mogelijk de redenen zouden kunnen zijn zonder de exacte reden te kennen.
Hij zou een enorme facinatie kunnen hebben voor treinen, hij zou een drugsdealer kunnen zijn, het station zou een soort ontmoetingsplek voor hem en zijn vrienden kunnen zijn. Maar nogmaals, puur speculatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht is hij eenzaam en kan hij zich zelf niet uit die situatie halen, sommigen vinden het dan een prettig gevoel om op die manier onder mensen te zijn. Elke keer met anderen gesprekken aangaan, waardering zoeken bij zijn zogenaamde bekenden. Af en toe een groet van bekende voorbijgangers oppikken geeft dan al een soort van voldoeining. Zeker een onwaarschijnlijk plezierloss leven.
je kent hem al van vroeg af, durf je een gesprek met hem aan? hij kent jou toch ook, vraag eens wat hem zo beweegd en vertel hem dat je met deze vraag worsteld... wie weet wat hij je te vertellen heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij dakloos is en in het station rondhangt omdat het daar nog enigzins warm en bechut is? Dat hij geen andere plek heeft om naartoe te gaan?
Je zou het aantal dakloze jongeren niet de kost willen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien om meer onder de mensen te komen? Of hij is dealer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het lijkt mij trouwens niet erg warm op het station... brr!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dat voor hem de warmste plek nu.
verveling misschien,