Rust zal je redden is het spreekwoord, waarom loopt iedereen dan zo te rennen.

En veelal voor een ander.Zit dat in een mens ingebakken? Of is dat erin geslopen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Rennen is ons aangeleerd... http://www.youtube.com/watch?v=fJvCMP90ylI Luister onderwijl je leest naar de muziek van de link...

Het is ons aangeleerd... Ledigheid is des duivel´s oorkussen, is ook al zo´n gevaarlijk spreekwoord... Ledigheid heeft nog nooit een ander kwaad gedaan...

Rust is vrede, rust is geluk, rust is alpha en omega... (Niet iedereen zal dit begrijpen meteen: je wordt in rust geboren en je gaat in rust weer dood)...

Iedereen rent naar rust, zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
-1 voor de poging om mij te laten luisteren naar een bejaarde derderangs zanger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun je nou tegelijk naar de muziek luisteren en lezen?! In je andere antwoord zeg je net dat je geen twee dingen tegelijk kunt doen. Je spreekt jezelf tegen.

Andere antwoorden (3)

Men wil niet gered worden. Men denkt dat ze niet te redden zijn.

Men rent liever weg van hun eigen verleden. Want met rust komt ook het verleden weer terug in onze gedachten. En die is eng.
Niet voor niets willen we vooruit. Zelfs stilstaan is al te erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen veel dingen tegelijk wil. Kinderen zitten tegenwoordig niet meer op 1 sport,nee hoor,ze zitten op hockey,handbal , ballet, paardrijden en dat vaak tegelijker tijd! En Pa & Ma mogen ze dan wegbrengen,als ze tenminste niet bezig zijn met hun eigen dingen,zoals voorleesmoeder/vader,elftalbegeleider/coach en zo meer!
Logisch toch dat iedereen dan rent en een drukke agenda heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,Cavi,zo zie je maar weer, de moderne(jachtige) mens staat voor niets.
Dat rennen is typisch voor de westerse Maatschappij die volledig afgestemd is op prestatiedrift, consumptie en drukdoenerij. Ga eens naar een klein grieks eiland of een godvergeten dorp in Portugal of in een ouderlingtehuis. daar wordt niet meer gerend :waarom zouden ze? De rust zal hun idd redden van een belachelijke burleske overacting als de meeste drukdoende zakenmannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Patrick,zou ik mogen weten wat een ouderlingtehuis is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry maar dit is een dialect vlaams woord dat we gebruiken voor rustoord voor ouderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. in Nederland zijn het mannen die een rol in het religieuze gebeuren spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1