Ik weet niet of het in álle talen voorkomt.
Wat ik wel weet is dat het Spaans twéé vraagtekens heeft.
Eén aan het begin van de zin: ¿
en één aan het einde van de zin: ?
(Uitroepteken is hetzelfde verhaal: ¡ !)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de sanskriet purana's komen ze volgens mij niet voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor in arabisch taal heb je geen vraagteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn altijd overtuig dat ze het zelf het beste weten; en vragen dus niks.
:-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, dat is nu eens een goed, duidelijk en eerlijk antwoord. +1
Er is niet altijd een bepaald teken om te laten zien dat het een vraag is. In het Mandarijn-Chinees bijvoorbeeld zeg je ma aan het einde van een zin als het een vraag is.
Bv. Ni hau ma
(hoe maakt u het? of Jij-goed-vraagtoevoegsel)
het ?-teken is eigenlijk niet perse ene teken om aan te geven dat het een vraagzin betreft, het betekent alleen dat de toon aan het einde v/d zin omhoog moet.