Negroïde dames hebben vaak een imposanter achterwerk dan hun gele of blanke zusters. Is dat toeval of heeft/ had dat nut?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou dat niet gewoon genetisch zo zijn door de voorkeur van de zwarte man? Brede heupen enzo duiden op makkelijk kinderen krijgen dus de keuze is simpel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken ook voldoende blanke dames die ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zeker geen regel. Als je goed kijkt zie je nergens zoveel diversiteit in lichaamsbouw en andere uiterlijke kenmerken dan op het Afrikaanse continent, zelfs als je het noorden (Marokko-Egypte) buiten beschouwing laat. Er zijn uitermate lange, slanke Afrikaanse volken maar ook korte gedrongen Afrikanen, zowel de mannen als de vrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
moolkeesje, hele goeie vraag! + !
heb me dit ook al heel vaak afgevraagd, ben benieuwd.

Het beste antwoord

Of het een bepaald voordeel heeft weet ik niet, al zou je evolutionair gezien kunnen zeggen dat brede heupen een voordeel zijn bij de voortplanting. Wij mensen schijnen onbewust onze partner behoorlijk te kiezen op voortplantingsgeschiktheid, al is dat de laatste decennia stukken minder met allerlei luchtjes e.d. die we dragen.

Maar wat jij beschrijft is in elk geval geen toeval. Er zijn globale verschillen in lichaamsbouw tussen verschillende rassen. Vergelijk je negroïde mensen met caucasische, dan hebben negroïde mensen over het algemeen langere benen in verhouding tot de romp dan caucasische. Aziaten zijn over het algemeen kleiner, en zo zijn er meer verschillen. De bouw van negroïden is bijvoorbeeld dusdanig anders dan die van andere rassen dat vrijwel alle goede sprinters donker zijn. Dat is puur doordat de bouw van negroïde mannen gunstiger is voor het sprinten. Andere verschillen die ik zo ken: mensen van het negroïde ras zijn over het algemeen leniger dan wij bleekscheten, terwijl aziaten nog soepeler zijn. Het schijnt ook dat negroïde kinderen vaak moeilijker leren zwemmen omdat zij minder goed kunnen blijven drijven. Zal ongetwijfeld iets met de verdeling van vet en andere weefsels te maken hebben. En negroïde dames hebben over het algemeen een groter verschil in de breedte tussen schouders en heupen dan blanken of aziaten, én ze hebben vaak wat meer rondingen in de billenpartij. Dat is zeker geen toeval, dat is een verschil in bouw. Statistisch gezien natuurlijk, voordat iedereen voorbeelden gaat aandragen van zwarte dames zonder noemenswaardig achterwerk of van lange aziaten. Die zijn er uiteraard ook, daar ging het niet om.

En wat de voordelen zijn.. tja, ik zou denken dat het iets met de voortplanting te maken heeft, maar denk ook dat niet alle genetische verschillen direct te verklaren zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+11!

Andere antwoorden (3)

Het is meestal zo dat de wat dikkere vrouwen een wat dikkere achterwerk hebben. Heeft niks met kleur te maken. Mischien dat je niet de goede vergelijking maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft waarschijnlijk simpelweg te maken met evolutie. Zwarte mannen vielen/vallen op vrouwen met een flink achterwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Negerinnen hebben een rondere bekken (vanuit de zijkant gezien) dan blanke vrouwen, met als gevolg dat hun achterwerk wat meer uitsteekt .