Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het verbieden van snoepreclames invloed hebben op het feit dat overgewicht bij kinderen steeds meer voorkomt?

Onderzoeksvraag voor nederlands.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Lolalolly;

Als je kijkt naar hoe men het roken heeft geprobeerd terug te dringen door reclamebeperkingen en accijnsverhogingen zonder veel succes zie ik niet in waarom dat met snoep wel zou werken. Pas een vergaand verbod op roken in openbare en werkruimtes lijkt nu wat resultaat op te leveren, maar dat krijg je met snoep waarschijnlijk nooit voor elkaar omdat de vrijheid van anderen niet direct bedreigt of anderen rechtstreeks overlast bezorgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, de verleidingen in de winkels blijven veel te groot. Ouders en kinderen weten het toch wel te kopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar het niet langer aanbieden van vette rotzooi, snoep en frisdranken in de schoolkantines wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut.
Als kinderen niet continue worden blootgesteld aan de boodschap: "Zonder dit zoete snoep kun je niet genieten en is je leven niet leuk", dan zal dat minder snel een (onbewuste) motivator zijn.

Dan kun je vervolgens als opvoeder aan de slag om je kind een gezond eet- en snoeppatroon aan te leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee totaal niet!
Weggegooit geld.
Je ziet het toch ook met het alcoholdrinken.
De jeugd gaat gewoon verder met drinken.
Maar het niet alleen het snoepen, het is vooral het ongezond eten, veel kinderen eten s'mogens niet eens een ontbijt, die gaan voor de snacks op school.
Hun lichaam slaat al dat vet op, ook al omdat de meeste ook nog te weinig bewegen.
Ze zitten hele dagen op school en thuis achter de p.c.
Als ze in het weekend wel aktief zijn in de discotheek, drinken ze vaak te veel pils en dat maakt ook dik.
Dus snoepreclames verbieden zal niet helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet het verbieden maar in dezelfde mate publiciteit maken voor fruit en groenten en sporten. Laat ons het verbod op het verbieden verbieden. Het 21 ste eeuw opkomend maatschappijprobleem Obesitas kun je pas aanpakken met ongelooflijk veel didactisch materiaal. Dit is werk van lange adem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet,dat snoep de boosdoener is! Ik zoek het meer in fastfood zoasl patat met,frikandellen e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is beter dat je ouders verbiedt hun kind vol te proppen met snoep en vette dingen. Mijn zoontje van 1½ heeft nog nooit een snoepje gehad, terwijl ik mensen ken die hun dochtertje van 2 elke dag een bakje met chips en snoep voorschotelen. DFie van ons krijgt een stukje appel en kiwi daar voor in de plaats. Zolang hij het zelf niet heeft gehad, kan hij het ook niet missen. Later krijgt hij maximaal 2 snoepjes op een dag en in het weekend een bakje chips (uitzonderingen kunnen ontstaan) en daar moet hij het mee doen. Ook zouden ouders eens kunnen overwegen om hun kind eens wat eerder naar bed te doen aangezien ik regelmatig kinderen door de straat heen zie lopen in de zomer om een uurtje of 22:00 terwijl de volgende dag weer gewoon een schooldag is. Ook daar kan een kind dik van worden: slaaptekort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat zal niet veel uithalen.
Het probleem overgewicht komt voornamelijk doordat de kinderen steeds minder, lekker buiten aan het spelen zijn.
In plaats daarvan zit een groot gedeelte, alleen nog maar achter de tv of achter de spelcomputer.

Vandaar dat de fabrikanten daarop inspelen, met een aanbod van computerspelletjes waarbij je op een balancebord, mee moet bewegen.
Ik zag onlangs zelfs een kinder home trainer!

Ik denk echt dat het heel veel zal schelen om het moment de kinderen weer normaal in beweging komen, en lekker actief aan het buiten spelen zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
idd net als wat de anderen al aangeven, kijk maar naar het rookgedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding