Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er iets te doen aan geluidsoverlast?

Mijn buren zijn al tijden bezig met verbouwen o.i.d. Dat doen ze vooral na 21:00 en op zondagochtend (niet overdreven). Toen ik dit met hen wilde bespreken werd er beweerd dat er niet op de muur werd getimmerd, terwijl ik dat toch duidelijk hoorde, en dat ook na mijn bezoek door ging. Op die manier kan ik het niet zelf oplossen met hen. Is er dan nog iets aan te doen? Het komt waarschijnlijk niet boven een decibellen-grens uit, maar de tijdstippen zijn vooral hinderlijk. Naast het ordinaire liegen daarover.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
441

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou nog even wachten tot 22:00uur kan je ze eigenlijk niets maken. dan tussen 22:00uur en 23:00uur moeten ze stil zijn. Als je om 22:00uur nog steeds net zo veel lawaai hoort, dan kun je de politie waarschuwen…

Hier onder een linkje met de wet mbt decibellen en wat is toegestaan ( of juist niet)

http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lastig. Je gaat er gemakshalve van uit dat je buren rekening met je houden. Uiteraard moet er verbouwd kunnen worden, maar wel binnen de normen. Er samen uitkomen is natuurlijk het beste maar als dat niet werkt... Er zijn geen vastgestelde richtlijnen voor burenoverlast voor wat betreft het aantal decibel. Wel is er volgens mij een regel dat je na 23.00 niet meer mag klussen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is ooit geantwoord op de vraag "Klopt het dat na 10 uur je geen herrie meer buiten mag maken?". Misschien heb je daar iets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding