Hallo mensen, Ik heb een vraagje wat betreft het voorstellen. Wie moet zich als eerste voorstellen? Zijn hier bepaalde etiquette voor?

Het is mij namelijk weleens gebeurd dat ik ergens nieuw kwam werken, maar niemand zich voorstelde, dus ik moest beginnen. Hoort dat ook zo? Of moeten degenen die daar al langer werken zich voorstellen. Want zo gebeurde het namelijk dat ik 3 maanden daarna me nog steeds moest voorstellen, omdat degenen op vakantie (die daar al langer werkten) terug kwamen. Zo leek het alsof ik eeuwig nieuw was.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (6)

Het is wel zo netjes als iemand die er al werkt jou meeneemt en aan iedereen voorstelt.

Maar als niemand dat doet, zou ik zelf het initiatief maar nemen. Jij weet dat je er nieuw bent, de mensen die er al werken kunnen denken dat je bent ingehuurd voor een dag.
11 jaar geleden
De leidinggevende hoort jou rond te leiden en voor te stellen aan de mensen die er al werken. Als er geen directe leidinggevende is of als die het nalaat, dan zou ik zelf het initiatief nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De leidinggevende zou je dus ook moeten voorstellen aan de mensen die later van vakantie terugkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
De jongere wordt voorgesteld aan de oudere. De 'lagere in rang' wordt voorgesteld aan de 'hogere in rang.' Een heer wordt voorgesteld aan een dame. Degene die wordt voorgesteld wacht tot de ander de hand uitsteekt.

Een handige manier is dat de leidinggevende met de nieuwe medewerker de verschillende afdelingen langsgaat, de leidinggevende van die afdeling iets laat vertellen over de mensen die er werken en aan de nieuwe medewerker de gelegenheid geeft de mensen daar de hand te schudden.

Een nieuweling hoort voorgesteld te worden aan de mensen die er al werken.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed antwoord = plus !
als je nieuw ergens binnenkomt dan moet je jezelf eigenlijk voorstellen omdat de andere werknemers anders misschien denken dat je gewoon een klant bent of zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De etiquette is dat je rondgeleid wordt en wordt voorgesteld aan mensen maar als het bedrijf te groot is zul je alleen worden voorgesteld aan mensen van je afdeling. Als je dan andere mensen tegenkomt in de kantine gelden er niet echt regels meer (dus alleen bij een groot bedrijf) en hoef je je ook niet meer voor te stellen. Als je dan bij die andere afdeling iets moet halen stel je je voor aan de eerste de beste die je ziet, vertelt van welke afdeling je bent en dat je op zoek bent naar x of meneer y.

Als mensen van je eigen afdeling op vakantie waren dienen zij zich aan jou voor te stellen, gewoon vanwege het feit dat jij de draad vaak kwijt raakt als het bedrijf erg groot is (heb ik die de eerste dag nu wel of niet gezien). Als het bedrijf weer wat kleiner is zou het netjes zijn als je leidinggevende jullie weer aan elkaar voorstelt maar dat vind ik wel wat overdreven worden, die leidinggevende is daar ook niet altijd beschikbaar voor, die maakt tijd voor het rondje de eerste keer.

Wat jij zegt is nieuw voor mij, vreemd dat je geen voorstelrondje hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je komt ergens werken, dan zal op de eerste dag de chef/ meerdere een "rondje" met je lopen over verschillende afdelingen en jou overal voorstellen.
gebeurt het na een paar dagen dat je iemand tegenkomt die op jouw eerste dag er niet was, dan zal jij je zelf even moeten voorstellen.
maar dit gebeurt niet eindeloos, het kan een paar keer gebeuren dat wel, zeker in de zomervakantie periode.