Wanneer ben je succesvol?

zoveel mensen zijn niet in staat maatschappelijk gezien iets te bereiken... in elk geval niet iets wat als succesvol wordt gezien.
Zelf worstel ik ook met wat ik wel en niet bereiken kan.

Ik vraag me dus wel eens af,...wanneer kan ik mezelf nou succesvol noemen? dat miljardenbedrijf heb ik nog steeds niet.... :-(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je bent succesvol als je dingen bereikt waar je zelf iets voor kunt doen. Een zwakbegaafde zal nooit hoogleraar worden. Iemand met een dwarslaesie zal nooit olympisch kampioen hoogspringen worden. Deze mensen zijn daarom nog geen loser. Maar iemand die goed kan zingen en dit talent zodanig ontwikkelt dat hij hier heel erg goed in wordt is succesvol.

Veel maatschappelijke normen voor succes vind ik nogal oppervlakkig. Ik heb ook nog geen miljoenenbedrijf, heb geen dure auto of een eigen huis, maar ik vind mezelf wel succesvol, omdat ik alles wat ik wilde bereiken en wat ik kon bereiken ook bereikt heb. Vervolgens komen er nieuwe doelen.

Kijk eens in je verleden naar alle dingen die je wilde en hoeveel je hiervan hebt behaald. Heb je die dingen bereikt, dan ben je succesvol. Kijk eens in de toekomst en kijk wat je wilt bereiken. Is dit realistisch? Zijn er factoren die dit doel beïnvloeden die je niet zelf in de hand hebt? Zo nee, dan staat niets je in de weg om het te doen. Zo ja, leg je erbij neer dat het misschien niet gaat lukken en kies een ander doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als het lukt wat je wil dan ben je gelukkig (lees succesvol)...

Wat succesvol is, weet alleen jij... En niemand anders... EN ik zeg je dat je al heel succesvol bent, alleen weet je dat nog niet... Ik zal je dan een tipje van de sluier lichten... Je hart klopt succesvol... Elke seconde weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent succesvol als jij je persoonlijke doelen in het leven bereikt hebt.

Natuurlijk is er het 'maatschappij bepaalde' succesvol, wat je pas succesvol noemt als je die dikke bak voor dat grote huis kan betalen, en een partner en 2 bloedjes van kinderen hebt (Niet te verwarren met bloederige kinderen!). Maar dat is niet belangrijk voor je eigen voldoening.

Echt succes is afhankelijk van jouw persoonlijke doelen & je capaciteit om die aan te passen. Zorg ervoor dat je in je leven bereikt wat jij belangrijk vindt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent succesvol, als je jezelf succesvol vind.

Wanneer iemand vrijwilligerswerk doet in ontwikkelingslanden en hier alles voor geeft zonder een cent te verdienen, noem ik diegene succesvol.

Veel succesvoller zelfs, dan mensen die heel veel verdienen maar iedere dag met tegenzin naar hun werk gaan.

Je hoeft geen miljoenen te verdienen om succesvol te zijn; zoek het binnen in jezelf. Ben je gelukkig met je leven, ben je gelukkig met je baan? Doe je wat je wilt, volg je je hart?

Dan ben jij succesvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is maar wat je definitie van succesvol is.
ik denk dat je je leven best succesvol kan noemen, als je vrede hebt in en met je leven, met jezelf.
ook waardevol zijn voor anderen vind ik een criterium, het is fijn als anderen jou als vriendin succesvol/waardevol vinden.
maatschappelijk gezien ben je succesvol als je een goede functie hebt, en veel verdient, maar ik vind dat nogal een bekrompen visie.
14 jaar geleden
Er zijn heel veel succesvolle mensen die geen media-aandacht willen of krijgen. Alle mensen die consequent hun ideaal vervullen, op welk vakgebied dan ook, zijn succesvol. Succesvol wordt te veel geaasocieerd met glamour, glitter en de subbase van quote 500. Droevig maar algemene trend in de westeuropese landen met stijgende oplage van gore roddelblaadjes en triviale people press.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is iemand succesvol al hij /zij zich zelf altijd staande kan houden in voor en tegenspoed. Vooral bij lastige tegenslagen altijd weer een lichtpunt zien om verder te gaan.Dus je er doorheen te knokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in staat bent je eigen geluk te creëren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent succesvol als de dingen die jij doet echt verschil kunnen maken, niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

Meet je succes af naar je eigen maatstaven en niet naar die van een ander, want dat is het begin van het einde. Altijd maar mooier, groter, beter, meer willen. Eigenlijk is daar ook economische crisis mee begonnen.

Echt succes kan in hele kleine dingen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je financieel onafhankelijk en gelukkig bent en je dus geen zorgen hoeft te maken over de toekomst van je gezin voor wat je ze kunt bieden.

ik spreek hier wel voor mezelf natuurlijk.!