Waar komt de uitspraak: 'Nou moe!?' vandaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij uit China. Heb het ooit in een Chinees restaurant op de menukaart zien staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Rena LOL!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(((:D)))

Antwoorden (2)

Alles wat ik kan vinden is:

'Nou moe' is een gevleugelde uitdrukking van stripheld Guust Flater.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens wikipedia van Guust Flater. Uit de gelijknamige strip van André Franquin. De oorspronkelijke Franstalige uitspraak luidt: "M' enfin". Feitelijk is het dus de vertaler die het bedacht heeft, maar wie dat is of was kan ik niet direct vinden.
Plaatje bij antwoord
Amadea