Bestaat er een ondertussen een soort "bel me niet register" voor aanbellen aan de deur, vorig jaar was het er nog niet nl?

Een jaar geleden is iets vergelijkbaars gevraagd maar ik vraag me af er er ondertussen ontwikkelingen zijn op dit gebied.
zie http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaat-zoiets-stoor-nietregister.153714

Ik constateer zelf dat het aantal bezoeken aan de deur fors is gestegen het afgelopen jaar, ik denk zelf dat dit is omdat veel mensen zich de afgelopen tijd hebben ingeschreven bij het bel-me-niet register (voor de telefoon dus). Dus zoekt men nu andere wegen om het publiek te bereiken.

Het gaat me trouwens niet om het plakken van een sticker "aan de deur wordt niet gekocht" of vergelijkbare zaken.

Ik vind het vooral vervelend om de goedbedoelende vrijwilligers te moeten afpoeieren die een heel verhaal houden over het goede doel waarvoor ze komen. Ik zou zowel hen als mijzelf de tijd en de vervelende confrontatie willen besparen door tevoren kenbaar te maken dat ik ook voor goede doelen niet bij mijn voordeur wil worden aangesproken.

11 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
11 jaar geleden
volgens mij zijn het helemaal geen vrijwilligers, maar krijgen ze gewoon betaald.
mogelijk naar resultaat, want ze kunnen erg vasthoudend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat ze zo studiepunten kunnen verdienen.
Summo
11 jaar geleden
aha nou dat zou wel veel verklaren. Als je de deur opentrekt beginnen ze vaak meteen te ratelen en er is (bijna) geen speld tussen te krijgen. En ach, als het 1x per maand is maakt het niet uit maar 3x per week heb ik er toch geen zin in.....
Summo
11 jaar geleden
waarschijnlijk is dat een oplossing voor het probleem maar vooral als het geen vrijwilligers zijn (dat dacht ik dus echt) maar bijv studenten die bijverdienen zou het op zich fijn zijn als het ook officieel wordt aangepakt, dat je kunt weigeren dus.

Het beste antwoord

Aangezien het jou vooral gaat om de goedbedoelende vrijwilligers. Ik collecteer één keer per jaar met zo'n collectebus. En er zijn geen adressen die ik over moet slaan, dus geen bel-niet-aan register voor dit soort mensen. Ik bel overigens ook altijd gewoon aan ondanks dat er staat:"aan de deur wordt niets gekocht". Ik verkoop immers niets. De meest prettige oplossing voor beide partijen als ze niets willen/kunnen geven is om gewoon open te doen en dat direct te zeggen.

Overigens mensen die je een maandelijks bedrag willen laten betalen voor een goed doel zijn vaak geen vrijwilligers maar krijgen gewoon betaald met provisie. Hoe het met deze mensen en mensen die iets willen verkopen zit, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Langs de deuren gaan is altijd heel veel duurder dan mensen bellen. Zomaar overstappen van telefoonbellen naar aanbellen is dus helemaal niet zo gunstig en logisch.

Ik heb dus wel zo'n sticker hangen van kassa, dat helpt enorm. Collecterenden bellen ook nog steeds gewoon aan. Als ik die ook niet wil hang ik er wel een briefje bij.

Wilt u de sticker “Nee, verkopers niet welkom!” bestellen? Dat kan! Om de sticker te ontvangen, doet u het volgende:
Schrijf op een envelop uw eigen naam en adres. Plak op deze envelop ook een postzegel!
Stuur deze envelop, in een andere envelop, naar:
Kassa
O.v.v. Sticker-actie
Postbus 3000
1200 CZ HILVERSUM