Waarom pik je Nederlanders er altijd zo uit?

Tijdens bezoek in het buitenland herken je andere Nederlanders al van grote afstand en dan doel ik niet op de dronken, lawaaierige jeugd in Spanje ofzo,maar aan hun uiterlijk gedrag. Lichamelijke kenmerken zijn het niet,er bestaan geen Nederlandse neuzen en we zijn niet allemaal lang en blond. Het lijkt wel alsof wij Nederlanders een wat slungelige lichaamshouding hebben en niet breeduit lopen, maar je buik nog intrekt om niet tegen anderen aan te lopen,alsof we behoefte aan privacy hebben. Alsof we een bescheiden houding hebben en `s zomers zijn wij altijd het slechts gekleed. Echt casual.Zie ik het alleen zo, of is dit jullie ook wel opgevallen, of zie ik het echt verkeerd?

amc
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik pik ze er wel vaak uit door het lawaaierige gedrag en vaak ook door het onbeleefd zijn, maar dat heb ik ook bij Engelsen.
Vaak zijn Nederlanders inderdaad nogal casual gekleed en het lijkt de Nederlanders ook niet zoveel uit te maken hoe ze eruit zien.
We hebben misschien een beetje een mentaliteit van "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".
Eigenlijk jammer, want ze kunnen er best leuk uit zien als ze er wat voor doen. En misschien iets beleefder worden, dat zou ook niet misstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is de energie, die herken je meteen, overal waar je komt in de uitste uithoeken van de wereld, zie je het meteen: Nederlanders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat alle volken hun soortgenoten er moeiteloos uitpikken.

Qua slecht gekleed winnen de Tsjechen, overigens. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt niet! De slechtst geklede man van Europa is een goeie vriend van mij en hij is gewoon een kaaskop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaaha.
amc
14 jaar geleden
De Engelsen anders ook hoor. Ga maar eens kijken in een plaats als Blackpool. Je ligt echt in een deuk.
Duitsers pik je er ook zo uit ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk ras herkent zijn volk snel en makkelijk zonder twijfels. en overal...

Toegevoegd na 9 minuten:
Correctie elke volk bedoel ik.
Waar komt ras nou vandaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke volk bedoel ik dan.
amc
14 jaar geleden
Zouden turken en maroccanen elkaar van een afstand ook herkennen? Ik zou het niet kunnen, vooral als ze westers gekleed zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel....
Wat zei Cruyjf? Elk nadeel heb zijn voordeel!
Nederlanders zijn vaak los in de mond en in de ledematen, maar als dat weer afzet tegen andere volken, die vastgekluisterd zitten in formeel gedrag, dan zou ik daar ook niet voor kiezen. Wat mensen laten zien is, dat ze redelijk ongevoelig zijn voor omgevingsfactoren. Dat heeft niets met Nederlanders te maken. Ik val als Nederlandse homo niet op in een volkomen ander milieu. Ik mix en fade away.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je herkent natuurlijk alleen die Nederlanders, die je herkent. Alle andere Nederlanders vallen je niet op....
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1