Waar kun je in de VS het het makkelijkst maken?

Zo heb je in het Noord-Oosten dure woningprijzen (ook huur-), matige hoeveelheid banen en ook grofgebekte mensen.

In het Midden-Westen des lands heb je misschien goedkopere woningen maar ook overal van die levensgevaarlijke ghetto-buurten.

In het Zuiden heb je weliswaar vriendelijkere mensen en goedkopere woningen maar ook heus geen werkgelegenheid.

Dus bij deze, waar kun je het makkelijkst in de VS wonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vragen de Amerikanen zich nou ook al af sinds pak-em-beet 1776 zich ook af...

Antwoorden (2)

ik heb familie in de u.s.a. wonen en kan je vertellen dat je beter hier kunt blijven...
wij praten hier over de crisis en hebben er een beetje last van, maar aan de overkant van de oceaan is het vele malen moeilijker !
de crisis is dáár begonnen, met de banken die omvielen en al die mensen die hun koophuis verloren omdat ze die torenhoge hypotheken niet meer konden betalen...

als je toch wilt gaan, vergeet niet:
de u.s.a. is enorm land te vergelijken met europa, maar véél groter. dus als je het hebt over het noordoosten, dan (in europa) zouden wij praten over moskou/st.petersburg in rusland of als het hebt over het zuiden madrid/spanje bijvoorbeeld.

antwoord
als je toch wilt gaan, overal is wel wat, maar
realiseer je het verschil in afstanden
realiseer je dat europa altijd 10 jr achterloopt bij de usa
realiseer je dat mensen in de u.s.a. veelal 3 a 4 banen hebben om te overleven ....!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en realiseer je ook dat je GEEN baanzekerheid hebt, na een paar dagen ziek of op vakantie te zijn geweest, kan het zomaar zijn dat je baan weg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, je moet doodziek zijn voordat je sowieso overweegt om je ziek te melden... en vakantie ? in de u.s.a. krijg je 10 dagen per jaar !!!
dat is in Amerika helemaal niet makkelijk zeker voor een buitenlander. Sowieso krijg je niet zomaar een green card (verblijfsvergunning) tenzij je een specialist ben in iets zodat je wel een green card kunt krijgen. In Amerika is het heel normaal om 80 uur per week te werken om je hoofd boven water te kunnen houden. Ook zijn de sociale voorzieningen lang niet zo goed geregeld als in Nederland. Mocht je om wat voor soort reden dan ook zonder inkomen komen te zitten ben je daar grotendeels afhankelijk van particuliere organisaties die de minder bedeelden helpen.
Zoek eerst eens uit hoe je aan een green card kan komen, waarschijnlijk maak je geen kans. Je kan natuurlijk ook gewoon zonder green card gaan om daar te werken en evt je geluk te gaan zoeken. Dan moet je een retourvlucht boeken en zeggen dat je op vakantie gaat. Eenmaal voorbij de douane kan je dan een baantje gaan zoeken en zwart gaan werken net als ik weet niet hoe veel Zuid Amerikanen dat doen. Eenmaal daar zijn er manieren om dan alsnog aan een green card te komen. Je hebt dan geduld nodig, een hoop geld er voor over hebben en je zal een goede advocaat moeten betrekken. Of je kan een leuke Amerikaanse vrouw/man zoeken en daar een leuk gezinnetje mee stichten. Green card gegarandeerd hahaha...