Wat voor gevolgen zijn er als je geen vast woon adres hebt?

Mijn ex staat nergens bij een gemeente in geschreven. Onze zoon dus automatisch ook niet. Nu kreeg ik bericht dat hij niet meer in de zorgverzelering verzekerd is. Mijn ex heeft overal schulden gemaakt die ze op deze manier probeert te ontlopen. En ze werkt ook nog wel voor justitie. Ongelofelijk. Wat zijn nog meer consequenties van deze actie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
wat doe ze precies voor justitie dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Administratief juridisch medewerker. Maar beetje voorbeeld functie is dan toch wel gewenst?
Er is een rechtzaak geweest waarin de rechter vroeg of ze werkelijk niet ingeschreven staat. Toen heeft ze gelogen dat het wel zo was. Dat is toch meineed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwalijk van de rechter, dat hij hier geen bewijs voor heeft gevraagd! Ze lijkt me inderdaad niet geschikt om de ouderlijke macht uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zit al een advocaat op. Deze staat met de rug tegen de muur. De rechter doet hier niks aan. Ze houd mijn zoon nu al 10 maand bij me vandaan. Ik ben verplicht om alimentatie te betalen! En zij doet maar...
Trouwens, alimentatie is toch voor kost en inwoning??? Nou ik betaal voor mijn zoon die "zwerver" is.
Is dit nou werkelijk niet strafbaar? Officieel mag mijn zoon helemaal niet meer naar school.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij woont gewoon met haar huidige partner samen. Maar staat niet ingeschreven bij de gemeente. (GBA) maar ze neemt onze zoon hier in mee. Met allerlei gevolgen van dien. Rechter doet er niks aan! Ze heeft heel veel schulden gemaakt. En zo blijven de deurwaarders eerst op afstand. Ze krijgt geen kinderbijslag nu. Kan paspoort en id bewijs niet verlengen. Maar ze heeft gelogen voor de rechtbank!!! Gewoon gezegd dat ze wel ingeschreven staat.
2 juli is de "volgende" zaak. Benieuwd?!

Antwoorden (3)

Ik zou met deze vragen eens naar een specialist gaan, bijv. een advocaat die verstand heeft van dit soort problemen. Vandaag of morgen wordt er een loonbeslag gelegd op zijn inkomen en dan denk ik dat de gevolgen ernstig worden en dat er maatregelen genomen worden waar ook u misschien wel de dupe van kunt worden, want wie moet dan de zoon verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een zorgverzekering of uitkering is geen vast adres nodig, maar wel een brief- of postadres. Als ze ook geen briefadres heeft (je wordt niet zomaar uitgeschreven uit de zorgverzekering), is de toekomst wel heel moeilijk als ze zonder werk komt te zitten of je ex of je zoon ziek worden. Misschien kun jij iets voor je zoon betekenen qua thuissituatie?!?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als dingen van school opgestuurd worden, hebben ze geen adres. Dat geldt voor meer van zulke dingen. Je kan naar sociale raadslieden gaan. Dat is een kantoor waar je gratis rechtshulp krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben al een advocaat. De rechter doet er niks mee. Dit is toch ongelofelijk?