Waarom begrijpt een verkoopster van een winkel niet dat het zo ontzettend irritant is als ze luidop zit te telefoneren met een vriendin?

Ik kan me toch zo ergeren daaraan of ben ik nu kortzichtig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat het haar niets kan schelen of anderen zich ergeren.

En omdat ze blijkbaar ook niet erg gehecht is aan haar baan, bij de meeste winkels is mobiel bellen (of soms zelfs maar het bij je hebben van je mobiel) op de winkelvloer reden voor ontslag.

En nee, je bent niet kortzichtig. Het is al erg genoeg als mensen in hun eigen tijd geen rekening houden met anderen. Als ze zelfs geen rekening met klanten kunnen houden in een dienstverlenend beroep (ja, verkopers zijn ook dienstverleners), zijn ze sowieso niet geschikt voor hun werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dit mag niet. Dan kan ze ontslagen worden.
Als je het irritant vind (en het niet erg vind als zij ontslagen wordt) moet je de eigenaar van de winkel hierop aanspreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar dat was niet de vraag dus:
Omdat ze niet merkt dat de rest er last van heeft?
Misschien moet je haar er op aanspreken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je bent niet kortzichtig!!
Het is de taak van de verkoopster om alle aandacht op jou te vestigen..dus absoluut niet bellen met vriendinnen..of wat dan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee U bent niet kortzichtig, het is niet alleen irritant maar ook onbeleefd.
Zij begrijpt het niet omdat ze geen fatsoen normen kent.!
Heb het zelf ook meegemaakt en ben de winkel uitgelopen, kom er nooit meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik nogal a-professioneel van haar, dat ze dat überhaupt doet. Privé-telefoongesprekken voer je nóóit als er een klant bij is.

Ze heeft het ofwel niet door ofwel het kan haar niet schelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor...helemaal niet kortzichtig.Ik erger mij ook groen en geel-ze laten je gewoon voor jan doedel wachten want o,o,het gesprek is toch zóó belangrijk,en het staat zóó interessant!
Maar aan meer bellers erger ik mij..boodschappenmensen b.v-zijn ze in de winkel-moet er naar huis gebeld worden want er is geen witbrood meer en dan ff bellen of het dan bruin mag zijn...tjeetje zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, je bent niet kortzichtig. Laat haar werkgever het maar niet zien.

Klant was altijd Koning, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof veel van die jonge dingen zich Keizer voelen. Baas kan immers al zo moeilijk personeel krijgen onder de 19 jaar met jarenlange ervaring, dis die mag zijn handjes dichtknijpen met zo'n 'werk'neemster.

Pas op, ze zijn niet allemaal zo hoor, maar dit soort employees bederft het wel voor de rest die klantgerichtheid nog wèl hoog in het vaandel heeft staan.

Toegevoegd na 49 seconden:
kip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas is het zo dat men in veel winkels, niet meer zo klantvriendelijk zijn als voorheen.
Wat jij nu opnoemt is een van de voorbeelden.
Soms wordt je niet eens meer gegroet, als je bijvoorbeeld wilt afrekenen, omdat ze het te druk hebben om met een collega alle details van hun weekeinde of iets dergelijks te bespreken.
Het is niet zo raar dat je je daar aan stoort!
Daarom zou ik als winkeleigenaar ook een soort van mysteryklant zo nu en dan de winkel in sturen om de klantvriendelijkheid te checken...

Misschien dwaal ik nu van je onderwerp af hoor:

Maar met betrekking tot beleefdheidsvormen, is het mij opgevallen dat veel mensen een ander beeld hebben van beleefdheid.
Noem als voorbeeld, netjes groeten,deur open houden voor iemand,opstaan voor een ouder persoon in de bus bv.

Maar dan heb je ook weer culturele verschillen qua beleefdheidsnorm.
Bijvoorbeeld in sommige landen is het onbeleefd om aangeboden eten of drinken af te slaan, of met je schoenen aan een huis te betreden,of om cadeautjes direct te openen als je het krijgt.
Terwijl het hier weer normaal is zeg maar.
En het hier juist weer onbeleefd is om te boeren na een maaltijd, in andere culturen is dit juist weer niet zo.

Ach ja zo kan ik nog wel veel meer punten opsommen.
ik laat het voorlopig even hier bij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet kortzichtig. Buiten dat het gewoon onbeschoft is, getuigt het ook niet van enig hart voor de zaak.
Mijn vriendin zegt doodleuk tegen een chagrijnige verkoopster: Wat fijn dat jij zoveel plezier hebt in je werk.
Misschien moeten we ook zo'n soort opmerking verzinnen tegen een bellende verkoopster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,b.v.Heb je even voor mij?
Ik zou daar niets kopen!