Wie heeft bedacht dat alleen Moslims beledigd kunnen worden?

Wat ik bedoel is dat er op het internet een groot aantal berichten staan over het feit dat de Moslims zich beledigd voelen door de ongelovigen...

Maar wie heeft dat bedacht dat alleen zij beledigd kunnen worden?

Toegevoegd na 2 dagen:
Helaas heb ik geen 'Beste antwoord' kunnen ontdekken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je schrijft eigenlijk al je antwoord : Moslims VOELEN zich beledigd. Maar door wat voelen zij zich dan beledigd? En is dit terecht, of is dit uiterst subjectief???.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer ik nu.nl open zie ik als eerste 'Verbod belediging voor Moslims'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Starbless, joden zijn uit en moslims zijn in.
+1 voor je vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: Maar wie heeft dat dan bedacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder geloof dat in opspraak komt, heeft de twijfelachtige eer om vaker beledigd te worden.
En Moslims zijn vaak in opspraak, maar het had ook Ajax kunnen zijn of de tukkers uit de achterhoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je een link posten naar dat artikel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft de hele dag op nu.nl gestaan...

Antwoorden (8)

ALLEEN moslims? Staat dat er dan zo? Dat niemand anders zich beledigd kan voelen? Lijkt me sterk.

Iedereen kan zich beledigd voelen. Dus volgens mij heeft niemand dat letterlijk zo bedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat idd zo,of is dat een gevolgtrekking die jij maakt?
Bij mijn weten kan iedereen beledigd worden,ook niet moslims!
Ter nadere informatie: Ik ben noch moslim noch christen,maar toch is het mogelijk om ook mij te beledigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet mijn gevolgtrekking. Dit stond de hele dag gewoon letterlijk op nu.nl te lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was mij al duidelijk.anders had ik niet de moeite genomen te antwoorden!
Ik hoorde vanochtend op de radio dat een dominee vond dat het geloof (christelijk) bedreigd wordt door Sinterklaas. De manier hoe wij sinterklaas vieren zorgt er volgens hem voor dat mensen maar eerder stoppen met geloven omdat ze als kind zijn voorgelogen.
Dus dit is niet alleen iets van Moslims.

Wel is het in die cultuur normaler om met grote gebaren ergens tegen te protesteren. Vlagverbranding, grote protesten enz. Misschien dat daar het verschil vandaan komt dat Moslims zich beledigder uiten.

Daarnaast zijn we in Nederland overwegend Christelijk. Dat houdt in dat er gemiddeld gezien meer punten zijn waarop wij botsen met Moslims dan dat de gemiddelde Nederlander botst met een religieuze Christen.

Persoonlijk heb ik overigens zelden gehoord dat het Christendom een 'achterlijke godsdienst' is. Dat elke Christen een terrorist en een misdadiger is en zo stom als het achtereind van een varken. Over Moslims worden dit soort meningen vaker geuit, dus logisch dat zij zich hierdoor beledigd voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou bij dezen: het christendom is een achterlijke godsdienst. :D (net als elke andere btw)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat het Christendom een achterlijke godsdienst is. Net zoals die visie van ene Mohammed in het jaar 612 achterlijk was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nigoh @starbless
bewezen? Als geloof bewezen zou kunnen worden dan is het geen geloof meer.
Ik vind de veronderstellingen dat het christendom een achterlijke godsdienst is echt achterlijk.
Laat ieder geloven wat hij/zij wil... zonder dit achterlijk te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@vlinder: ah kijk toch nog een christen beledigd.
Ze mogen ook wel geloven wat ze willen, net als dat ik dit achterlijk mag vinden. Net als dat ik in kabouters, sinterklaas, het monster van loch ness en de tandenfee geloof, maar goed dat is in verhouding tot een god ook nog enigzins geloofwaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@vlinderr: Ik acht het bewezen dat het achterlijke geloven zijn... @nieqoh: Wat vertel je nu weer. Bestaat de tandenfee niet?
Ha, die Starbless;

Dat hebben mensen bedacht die in moslims als meestal herkenbare en wijd verspreide groep een makkelijk doelwit vonden om hun ontevredenheid met de samenleving in het algemeen en hun eigen positie in het bijzonder op te projecteren. Een kleinere, minder zichtbare groep aanvallen levert veel minder effect en maatschappelijke beweging op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraag is op een verkeerde vooronderstelling gebaseerd. Iedereen kan beledigd worden. Dat deze berichten op internet staan doet daar niks aan af, er staat zoveel op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap denk ik wat je bedoelt.

Moslims voelen zich altijd snel beledigd... Even heel kort door de bocht gezegd; zeg tegen een willekeurige moslim dat Allah dood kan vallen en je hebt een mes in je rib. Zeg tegen een willekeurige christen dat God dood kan vallen dan halen ze hun schouders op en lopen verder met de gedachte van "die man is ook niet wijs. "

En daar erger is me wel is aan... Dat ze zo snel opgefokt zijn... Wij Nederlanders zijn nuchter. Vandaar dat daar ook weinig over geschreven word. We trekken ons er gewoon niks van aan en doen toch wel wat we zelf willen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is makkelijk om als christen in een christelijk georienteerd land je schouders op te halen als je (geloof)beledigd wordt. Het ligt gevoeliger als je als minderheid met een als vreemd beschouwd geloof beledigd wordt. Het is moeilijker om een ander geloof te hebben dan om geen geloof te hebben. Dat je bewust gekozen hebt voor een geloof die als vreemd, soms zelfs geweldadig, wordt gezien maakt dat je sneller het gevoel hebt jezelf te moeten verdedigen. Maar er zijn ook moslims die heel ontspannen met anderen omgaan. Je moet ze niet allemaal op een hoop gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen weet ik daarom zei ik ook: "even heel kort door de bocht gezegd."
Ik heb ook goede moslim vriend(in)en dus weet er wel het een en ander vanaf... Maar ik ben er toch echt van overtuigt dan over het al gemeen Christenen nuchterder zijn... Zelf als ze in de minderheid zouden zijn... Ik zie een Christen niet zo snel zich ergens druk om maken.
Een ieder kan beledigd worden.
Hoe je echter omgaat met de belediging is de manier waarop er tegen je aangekeken wordt.
Christenen worden ook beledigd, zelfs hier op GV zie ik wel eens opmerkingen voorbij komen waarvan ik denk: "Is dat nou nodig?" Echter, wij leven in een land waar de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat, dus een ieder moet zijn eigen mening kunnen hebben en verkondigen. Ik vind dan zeker ook wel dat andersdenkenden die in Nederland komen wonen zich daar ook wel aan zouden kunnen aanpassen. Als je gaat emigreren, verdiep je dan ook in de cultuur van het land en zijn inwoners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bij dit aanpassen zit volgens mij precies het probleem...
Dit meen je toch niet.!
Zeg je dit expres om reacties uit te lokken ?
Nou mijn reactie heb je dan al .

Kerken bouwen is verboden in saudi-arabie.
Met een kruis lopen op straat is verboden .
In april was er een schip in de haven van saudi-arabie met oa. bijbels , die bijbels zijn in beslag genomen.
Trouwen met iemand met een bijbels geloof is verboden

Weet je nu genoeg?