Dat zou goed kunnen. Ik heb in ieder geval beide. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit niet uit dat het voor komt. Maar tijdens de vliegreisjes heb ik absoluut geen last van mijn hoogtevrees...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet per se.

Mijn man heeft als het ware al hoogtevrees wanneer hij uit een diep bord moet eten, maar toen hij vorig jaar via zijn werkgever mee kon naar Engeland -en dat was vliegen- om daar eens te kijken hoe die tak van zijn werk daaraantoe ging, toen heeft hij het gedaan en vond het nog prachtig ook. Hij zou de volgende keer zo weer meegaan zei hij.

Maar laat hem niet bovenop een ruïne in de Ardennen staan want dan schijt hij echt in zijn broek. :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik nou precies hetzelfde, alleen ik durf wel uit een diep bord te eten, hahahah :)
Ik heb op een bepaalde manier hoogtevrees, bv ook op een ruïne ja..brr
Afgelopen zomer heb ik voor het eerst gevlogen naar Curaçao, heerlijk, doe het zo weer. +1
Het hoeft in ieder geval helemaal niet. Ik zelf heb erge hoogtevrees (bijvoorbeeld op ladders of steigers), maar totaal geen vliegangst. In een vliegtuig ben ik niet bang om te vallen. Ik vind vliegen juist leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat het bij ballonvaarten vaak snel over is, hoe dat in een vliegtuig gaat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die bang is voor extreme hoogtes, zoals ik, alles begint te draaien en ik voel me zo slap als een vaatdoek, durft volgens mij ook niet te vliegen, ik zeker niet, ben ik heel eerlijk in, nooit gedaan en dat durf ik niet.

En een vliegtuig, heb ik nooit in gezeten, en was ik niet van plan..
als je me een ticket naar de states geeft voor een filmrol, of iets waarvoor ik (voor mijn gevoel me leven wel wil wagen) want zo werkt dat voor mij, dan wil ik erover nadenken..:p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dan ben je nog dapperder dan mij ;-) Ik ga er ook voor geen goud in hoor! Nog niet eens om te zien hoe alles werkt ofzo... veel te bang dat ze dan stiekem tòch zullen opstijgen ;-) Maar ìk heb dan weer geen hoogtevrees ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, doe het gewoon een keertje. Bij vliegen heb je geen last van hoogtevrees.
Ik heb zelf hoogtevrees en vliegangst, maar dat heeft bij mij niets met elkaar te maken.
Hoogtevrees heb ik als ik bv op een hoge toren sta. In elk geval als ik op iets sta wat contact heeft met de grond.
Griezelig als ik naar beneden kijk en bang dat ik val, flauwval of ga duizelen. Ook gaat de grond golven enzo. Zodra ik in een helicopter stap is die hoogtevrees helemaal verdwenen en kan ik erg genieten van het uitzicht.
Vliegangst komt bij mij voort uit alle crashes die ik heb gezien op tv en het feit dat je zelf geen enkele controle kunt uitoefenen op het vliegtuig. In de auto kan ik dat wel. Ik weet dat er meer doden in het verkeer zijn dan in het vliegverkeer, maar het idee is gewoon: als het vliegtuig neerstort ben ik dood.

Ik denk zeker dat het met elkaar te maken kan hebben hoor, bij mij is dit echter niet het geval, terwijl ik het wel beide heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel schijnt het zo te zijn dat wanneer je geen contact met de grond hebt je ook geen last van hoogtevrees hebt. Nu zal er best door deuwen een bepaalde angst kunnen ontstaan maar deze is bij vliegen niet te vergelijken met hoogtevrees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet. Zolang je niet naar buiten kijkt zie je niet hoe hoog je zit.

Zelf heb ik geen hoogtevrees maar wel vliegangst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hoogtevrees als een gek, ik wordt zelfs misselijk van tekenfilms met hoogte, maar ik heb absoluut geen last van vliegangst. Ik denk ook niet dat de twee zaken met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen hoogtevrees maar wel vliegangst, mijn vliegangst heeft dan ook niet te maken met de hoogte mar meer met het feit je opgesloten zit, dus eigenlijk ook een soort van claustrofobie, ben ook bang in liften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA ik denk het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat die het iets vaker hebben, maar het gevoel van in een vliegtuig zitten heeft niets met hoogtevrees te maken.
Als je in een flatgebouw op de bovenste verdieping staat (binnen uiteraard) dan heb je daar in de regel minder problemen mee dan als je op diezelfde verdieping naar het balcon gaat en zo gaat staan dat je de ballustrade niet meer in je gezichtsveld hebt.
In een vliegtuig heb je dus altijd zichtbaar dat er iets tussen jou en de grond is, en dat geeft een veiliger gevoel.

Het is alleen voor de mensen die nog nooit gevlogen hebben, dat ze op voorhand denken dat ze problemen zullen hebben in verband met hun hoogtevrees. Daarvan verwacht ik wel dat er een relatie is tussen hoogtevrees en vliegangst. Maar als je eenmaal gevlogen hebt, is die relatie tussen de twee minder sterk aanwezig.
itsme