Waarom zijn in sommige landen, bijvoorbeeld India, meisjes zeer ongewenst?

Vandaag stond het toevallig weer in de krant. Er stond bij dat dat zo is, omdat ze daar vinden dat de zoon voor de ouders kan zorgen als die oud zijn. Maar waarom zou een vrouw dat niet kunnen? En zijn er ook nog andere redenen? En waarom denkt het ene land daar heel anders over dan het andere?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Al de voorafgaande redenen zijn juist... er is nog een andere reden.. de cultuur die in midden oosten en india is . het is onveilig voor de vrouwen... de vrouwen worden met de nek aangekeken als ze ergens uberhaubt werk vinden en werken. ook is het zo dat vrouwen in dat soort landen als lustobject worden gezien kortom dan wil de famillie meer jongens zodat ze buitenshuis kunnen werken en zo min mogelijk meisjes.

er is echter nog iets wat ik kan bedenken.. de meeste meisjes worden vaak ergens naar toe meegenomen door ( onbekende) mannen, voor seks en de famillies willen zoiezo hun meisjes beschermen voor dit soort situaties en de schandalen .

ik ben zelf in een midden oosterse cultuur opgegroeid. voor ouders is het 10 keer moeilijker om bescherming te bieden voor hun kinderen dan bij de jongens . jongens kunnen vaak meer voor zich zelf opkomen en zich verdedigen. ik kan m

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar in nederland is er meer veiligheid.. hier kan iedereen werken. De cultuur die er heerst zorgt ervoor dat mensen om je heen of het nou ( onbekende) vrouwen of mannen zijn .. een soort van vertrouwdheid opschept en elkaar als gelijke ziet en behandeld. daarom maakt het hier niet zo veel uit of je een meisje of en jongen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat de ouders liever jongens hebben die later voor hun kunnen zorgen als je ouder zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat stond ook al in mijn toelichting, maar dat kunnen dochters toch ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker in die landen is het gebruikelijk dat de vrouwen voor de kinderen zoregen. Min.
omdat de ouders het meisje een aanzienlijke bruidsschat moeten meegeven als ze gaat trouwen (niet trouwen is geen optie).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik wist niet dat dat ook zo was binnen het Hindoeisme. (Want dat zijn de meeste mensen in India toch)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een meisje trouwt , behoort ze daarna automatisch bij de familie van de man .
Ze neemt ook echt "afscheid" van haar eigen familie.
Ze gaat wonen bij haar man en zijn familie en "zorgt" dan dus voor hun.
Dit is zo in div. culturen nou eenmaal gebruikelijk.
Beide voorgaande antwoorden zijn juist. Er is echter nog een reden.

Wanneer een dochter gaat trouwen, neemt zij een bruidsschat mee en gaat de deur uit, de ouders achterlatend.

Als een zoon gaat trouwen krijgt hij een bruidsschat van zijn schoonouders, ja, en de bruid komt bij haar man en schoonouders inwonen.

Conclusie

Ouders van een zoon krijgen een familielid er bij en geld.

Ouders van een dochter zijn hun dochter kwijt en een bruidsschat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij gebruikt veel woorden om hetzelfde antwoord te geven als het tweede.
Alleen zeg je dat je een andere reden geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee @Martine, ben ik niet met je eens (natuurlijk ;), ik geef ook aan dat de schoondochter bij de schoonouders komt inwonen en dat heb ik nog nergens gelezen !
Als je mijn conclusie leest, expres met regel ertussen, zie je het verschil
1) familielid erbij en geld (bruidsschat) gekregen
2) familielid kwijt en geld weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wyker, waarom vind je mij eigenwijs ?
Als hier een meisje gaat trouwen gaan we ervan uit dat ze met een jongen samen in een huis gaat wonen, ja?
Daar dus niet... daar trekken ze bij zijn ouders in!
Dat is het verschil...
Wat staat daarvan bij de andere twee antwoorden ? Niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijkt. Jongens zijn vaak een soort pensioen. Meisjes zijn voor iemand anders het pensioen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies @mobie, zo is het.
Geloof: voor sommige mensen is het hun doel (van hun geloof) om zoveel mogelijk kinderen te krijgen.

Belang van hun rondkomen: jongens kunnen volgens hun meer werken (meer inkomen om van te leven). En als de ouders later niet meer kunnen werken en niet meer zichzelf kunnen verzorgen is het handig om kinderen te krijgen die hun later kunnen verzorgen.

Staat: in bijvoorbeeld china mag je maximaal 1 kind per gezin hebben behalve als de tweede een jongen is. Deze regel is ingesteld om de bevolkingsdichtheid te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was dat van China niet al afgeschaft?
omdat meisjes de familienaam niet kunnen voortbrengen.
Meisjes krijgen de achternaam van hun man...