Wanneer gaat de mens nu een eindelijk beseffen dat we niet kunnen doorgaan met ongelimiteerd kinderen krijgen?

Iedereen die de ogen open heeft kan zien dat de wereld steed viezer en vuiler wordt. Dagelijks in de krant, op TV en natuurlijk dit medium, hoor je wel over het klimaat en hoe vervuild alles is. De belangrijkste reden voor dit alles is volgens mij het aantal mensen op deze wereld. De mens is de vervuiler, niet de machines (die zijn er namelijk alleen om de mens te dienen). Minder mensen, minder vervuiling! Word het niet tijd dat we dit grote probleem gaan aanpakken (volgens mij het grootste probleem).
En met dit probleem aanpakken bedoel ik natuurlijk niet mensen uitroeien of zo. Maar er moet wel iets gedaan worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar kinderen maken is zo leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al was het maar om het oefenen van te voren!
paulus811
14 jaar geleden
sgrijvvaud, wat dan? Ik merk er niks van. Iedereen fokt maar door en krijgt en nog ieder kwartaal een vette premie voor ook.
paulus811
14 jaar geleden
Maar dat helpt toch helemaal niks tegen overbevolking? Wat jij noemt, werkt dat juist tegen. En bevorderen van anti conceptie? Ik lees t nergens, behalve dan voor t tegengaan van geslachtsziekten.

Antwoorden (11)

Maak je niet bezorgd, de natuur is vele malen groter en sterker dan wij! De natuur zal zorgen dat de hoeveelheid mensen op een toelaatbaar peil blijft....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat weten we allang...
aan het aantal kinderen dat een vrouw kan baren zit echt wel een limiet... tussen haar 12e en 52e levensjaar - grof genomen- kan een vrouw kinderen baren... daar zit dus wel degelijk een limiet aan en dat weten ze verdomd goed... de meesten beginnen al tegen hun 32 te roepen dat hun biologische wekker bijna afloopt....

Toegevoegd na 2 minuten:
btw wat heeft klimaatverandering eigenlijk te maken met kinderen krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In China is al jaren een 1 kind politiek. Het probleem is dat wij als mensheid dit probleem best onderkennen. Maar dat wij als individuen daar zelf niet onder willen lijden.

Daarnaast is het ook een probleem als de bevolking in rap tempo afneemt. Kijk maar naar duitsland waar de bevolking in de laatste decennia met miljoenen is afgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en is dankzij die 1-kind-politiek China niet het meest schone en veilige land ter wereld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 1804 telde het aantal mensen op aarde 1 miljard. In 1960, iets meer dan 150 jaar later, was dit aantal opgelopen tot 3 miljard mensen. Van 5 tot 6 miljard mensen duurde slechts 12 jaar. Wereldwijd leven er momenteel zo'n 6,55 miljard mensen op aarde. Waar zie jij een krimp/afname dan??????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ xinix: Ik heb geen mening gegeven over het nut van de 1 kind politiek in China. Alleen als duiding dat het besef al bestaat. @beerg: Duitsland, denemarken, japan enz.
Er zijn een groot aantal landen waar de bevolkingsaantallen dalen. Dit levert problemen op met leegstand (groningen) levensonderhoud (ouderen opvang) en pensioenen (babyboom). Daarnaast zijn bijvoorbeeld samenlevingen zoals die van de azteken door ziekte zo gedecimeerd dat technologische vooruitgang honderden jaren is teruggeworpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is verplaatsing van bevolking, geen afname. Dat er dorpen leeg staan komt omdat de mensen naar de steden toe trekken.
Er worden weliswaar minder mensen geboren dan er dood gaan, maar er komen wel steeds nog meer mensen bij uit andere landen. Dus de totale bevolking groeit wel degelijk door. Wees blij dat er door ziekte elke keer zoveel mensen uit stierven vroegah, anders hadden we nu wel 15 miljard mensen gehad.
De bevolking was redelijk stabiel en gestaag groeiend tot 1800... Daarna ging het fout omdat er steeds meer bleven leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De problemen die onstaan bij het verminderen van bevolking op kleine schaal zullen ook gebeuren bij vermindering op grote schaal. Hiermee geef ik enkel aan dat b.v. een 1 kind politiek ook geen houdbare oplossing is. Overigens is in Japan geen sprake van het wegtrekken van de bevolking. Door de sterke werkethos komt men daar gewoon niet toe aan het krijgen van kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 kind politiek zou goed zijn? dat de overheid niet stopt bij de voordeur maar zich tot in je slaapkamer met je leven bemoeit? Ik zie de 'schande'-roepers hun spandoeken al uitrollen..... Waar ze in china ook hele goeie methodes vanuit de overheid voor hebben.... (1989) Nee, daar hebben ze het echt goed voor elkaar, zo komen we er wel. Moesten wij ook doen (NOT)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 1 kind politiek neemt de problemen niet weg vanwege dat er dan niet genoeg geld is. Dus is het probleem geld en niet de hoeveelheid bevolking die moet werken om voorzieningen te moeten financieren. Ook het werken tot je er dood bij neervalt is een probleem van geld. Schaf geld af en de mensheid zal een stuk gelukkiger zijn.
Maar geen van bovenstaande zijn oplossingen, dat vooropgesteld.
Jouw aangegeven probleem lost straks zichzelf wel weer op. Vervuiling gaat nu lekker door, tot het mis gaat en iedereen stikt of tot het mis gaat en we in een nieuwe ijstijd belanden. Dan stopt het vast ook wel een tijdje die massagroei. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet dat in vele landen de kinderen een oudedagsvoorziening is. Van de 8 of 10 die ze op de wereld zetten mogen ze blij zijn dat ze er 2 over houden.
Als de rijke landen nou eens beginnen om bepaalde landen te helpen om een gezondere structuur te krijgen.
Dan zijn die volkeren waarschijnlijk meer bereid om minder kinderen te krijgen. En natuurlijk doet nederland ontzettend veel aan dat soort hulp, maar er blijft een beetje teveel aan de strijkstok hangen.
Ze krijgen daar niet genoeg om van te leven,
maar net genoeg om niet dood te gaan.
Ik kreeg laatst een mailtje met een beraming wat de directie's van goede doelen verdienen. Als je dat gelezen hebt, bedenk je je nog wel eens een keertje om ergens wat aan te schenken. Jaarsalarissen van ruim een ton !!
En vergeet niet, kinderen zijn de toekomst.
Of wil je blijven werken tot dat je er dood bij neer valt
omdat er niet genoeg is om jou pensioen uit te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit zichzelf al aardig aan het oplossen.
De bevolkings groei neemt al een aantal jaren flink af. Het probleem is echter dat steeds meer mensen op hetzelfde kleine stukje grond willen wonen zoals in de randstad of soortgelijke gebieden in de wereld. en dat kan onze aarde niet helemaal aan. Verder is de afname van de vervuiling een proces wat nu eenmaal niet van vandaag op morgen op te lossen is maar op termijn heb ik goede hoop. We zullen wel moeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bevolkingsgroei neemt helemaal niet af. Dit gebeurd alleen maar in de rijkere landen. De totale wereldbevolking neemt nog steeds toe en binnenkort zitten we op de 7 miljard
paulus811
14 jaar geleden
Zo is t denkz, wereldwijd neemt de bevolking nog steeds toe en worden we gemiddeld allemaal rijker. Ook dat leidt weer tot een grotere vervuiling, want die rijkdom wordt omgezet in consumptie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verhaal Paulus !! ik heb weer stof tot nadenken
Minder mensen minder vervuiling, helemaal mee eens, wil je een schoner milieu begin bij jezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt bijv. net zoals in China de één kind politiek?
Dan zullen we elkaar wel uitroeien vanwege het meningsverschil.
Nouja, dan is het probleem ook opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zullen het beseffen zodra er problemen mee komen en mensen zullen er wat aan doen als de prolemen al zijn geschied en eigenlijk te laat is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het ook zo zien: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Als wij nu eens met zijn allen onze kinderen het belang van het terugbrengen van de vervuiling, en het goed zorgen voor deze aarde bijbrengen, dan kunnen onze kinderen wellicht zelfs de redders van de aarde zijn.
Als je zelf al ziet dat je een vervuiler bent, doe er dan ook wat aan, en niet door je kop in het zand te steken en te denken: Na mij de zondvloed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hopeloos probleem, ben ik bang. In veel landen gebruiken ze geen voorbehoedsmiddelen en is abortus verboden. Als de mensen in de ontwikkelingslanden maar eerst eens op latere leeftijd kinderen krijgen dan is er al wat bereikt. De bevolking van Afrika stijgt procentueel gezien het snelst. Tegen het midden van de eeuw zullen hier zo'n twee miljard mensen wonen, tweemaal zo veel als nu. De meeste Afrikaanse landen kunnen hun bevolking echter nu al niet goed in hun levensonderhoud voorzien. In 1999 werd de zesmiljardste mens geboren. Met een voortzetting van het huidige, hoge, geboortecijfer zal de wereldbevolking in 2050 de 12 miljard bereiken.