Kun je "hekel" krijgen aan mensen ondanks dat je ze nog nooit heb gezien of er überhaupt geen beeld van heb?

Toegevoegd na 15 minuten:
En kun je dan dus ook een "hekel" krijgen aan een andere GV'er?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lotus, je stelt heel mooie vragen, ga zo door. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag hoor :-) en je weet zelf het antwoord al heel goed! + omdat ik je zo aardig vind!

Antwoorden (22)

Heel goed mogelijk, wil je voorbeelden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou geef ze maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt ons wel nieuwsgierig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me voorstellen, ik denk dat de moderators klaar staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, Ed :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk..dit is nu humor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets wordt gezegd zonder reden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou goed daar komen ze...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
....wij wachten....is het zo'n lange lijst ? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn al verwijderd, voordat ze hier staan.
Ik moet sneller typen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, Ed, soms schrik ik ook van mezelf ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ben jij snel zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, dat kan heel goed.
Door allerlei factoren vorm je je (onbewust) toch een beeld van die persoon. Dit kan door verhalen van anderen over die persoon komen of door dingen die je die persoon hoort/ziet zeggen bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Inderdaad!
Nou en of dat kan, zeker als je veel met ze comminuceert via bijvoorbeeld Internet. Overigens moet je je wel realiseren dat dat beeld op een eenzijdig ding gebaseerd is ; in real life kan het best wel meevallen. Maar net zo goed kunnen mensen die je daardoor juist hel graag mag, in het echt verschrikkelijke eikels zijn. Het blijft een eerste / onvolledige indruk. Maar nou en of het kan. Ook op GV zitten mensen die instant negatief op mijn bloeddruk werken als ik hun naam of avatar zie. Gelukkig zijn dat er maar heel weinig, maar ze bestaan zeker. Net als mensen waarvan ik elke keer denk : he, leuk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grappige is dat je nooit weet hoe iemand op je reageert. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Sluit me hierbij aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar en eerlijk durft toe te geven, hoop niet dat ik degene ben die je bloeddruk laat stijgen. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, nee, beslist niet.
Sluit mij bij Cindy's antwoord aan...
Neem een pedofiel b.v,als je dat hoort dan krijg je een hekel aan zo'n figuur,ook al ken je hem niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan. Wanneer je verhalen hoort over mensen word je beeld al enigszins gekleurd. Zonder hen gezien of gesproken te hebben.

Maak je daar niet schuldig aan. Leer zelf de mens in kwestie kennen ipv verhalen. Deze verhalen zeggen meer over de verteller dan de persoon waar het over gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg geen 'hekel' aan mensen door negatieve verhalen van een ander, dat is voor mij al een teken dat ik deze persoon niet veel moet vertellen.
Maar hier op GV heb ik ook een enkele, die mij niet lekker ligt.
Maar om er nou een hekel aan te hebben, nee, dat vind ik te ver gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, dat is de overtuiging, die leeft en doet zijn werk...

En je wilt je slecht voelen en die overtuiging helpt je daarbij....

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan heel goed...

Ik heb gevoel dat er hier wel een paar zijn die mij niet mogen...!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vast wel, ik denk dat iedereen wel minstens 1 iemand minder of niet mag. Dat blijf je houden. Ik ben (helaas) ook niet bij iedereen geliefd. Was het maar wel zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dat (moeten) willen, Cindy ?
Je kunt het nooit maar dan ook nooit iedereen naar de zin maken, en door gewoon jezelf te blijven, weet je ook beter en eerder wat je aan een ander hebt. En vice versa natuurlijk. Stel je voor dat een vreselijke klootzak je heel graag mag....brrrr !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan er niet tegen als ik merk dat iemand mij niet mag.. dan ga ik vreselijk aan mezelf twijfelen. Je hebt gelijk hoor, Marleen, bij sommige mensen boeit het me ook vrij weinig of ze me wel of niet mogen maar dan moet ik ook wel een hekel aan hun hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat valt volgens mij best wel mee babyfaced,ik vindt dat jij ten opzichte van een paar maanden terug enorm vooruit bent gegaan,maar jij hebt je toch aardig omhoog weten te werken hier op GV ten opzichte van maanden terug.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met eef babyfaced,dus laat die middelvinger maar weg,dat helpt ook mee.
Oja, dat kan zeker. Met een krantenbericht bv kan ik me een beeld gaan vormen wat die iemand een naar mens moet zijn. Die krantenberichten gaan dan vaak wel over de echte criminelen hoor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel, stond er zelf ook versteld van maar ik heb dat ook op GV. Heel erg daar kan je bijna niets van hebben hoe hard ik ook probeer om dit uit mijn hoofd te bannen. Maar ik reageer ook niets eens op de vragen van deze persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. +
Als je de vraag letterlijk neemt kan het in principe niet. Wanneer je geen beeld van iemand hebt, dan is jouw blaadje met (al dan niet subjectieve) kennis over die persoon helemaal blanco. Je kunt geen hekel hebben aan iemand waar je niets over weet. Simpelweg omdat je dan niet afweet van het bestaan van die persoon. Immers, van iedere persoon die je ziet heb je een beeld! (Of dat nu fysiek of psychologisch is.)

Je kunt wél best een hekel krijgen aan een andere GV'er. Immers, op de één of andere manier irriteert zijn / haar gedrag je dan bijvoorbeeld. Je kent dan inderdaad de persoonlijkheid achter de GV'er niet, maar je hebt wel een beeld, een indruk van de persoon. Dus zodra je ook maar IETS weet van de persoon, al is het nog zo klein, dan kun je een hekel aan diegene hebben.

Kortom: De enige voorwaarde om aan iemand een hekel te hebben is het bestaan van de persoon te weten. Dit bestaan, dit zijn, schept automatisch een beeld. Dat beeld kan ervoor zorgen dat jij een hekel aan de persoon begint te krijgen (terecht of onterecht).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een hekel aan sommige voornamen.Soms vorm ik mij een beeld van iemand die bijvoorbeeld 'Conny' heet.Dan zie ik zo iemand voor mij waar ik van gruw.Ik weet echt niet waar die afkeer vandaan komt.Ik weet zeker dat ik dan nooit met mensen met zulke namen bevriend zou kunnen zijn.Maar waarschijnlijk is dit allemaal onzin.Toch vind ik het bevreemdend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei,herkenbaar.Ik heb dat ook met bepaalde namen.
Maar dat komt dan meestal omdat ik iemand ken met die naam.Onnodig te zeggen dat die iemand dan niet mijn meest geliefde persoon is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten iemand hier die Conny heeft alleen haar naam is iets aangepast, een geweldig mens en hoop dat je haar eens tegen zal komen op GV en krijg je gelijk een ander gevoel kan krijgen bij deze naam +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lora=Conny?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,Lora is niet Conny ;-)
Ja, dat kan zeker. Ook hier op GV. De wijze waarop iemand antwoordt of structureel loopt te minnen of vragen en antwoorden af te katten kan genoeg zijn.
Ik ga er niet al te veel op in. Het is waarschijnlijk voor die persoon ergens goed voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zeker, mensen laten zich vaak leiden door vooroordelen en negatieve ervaringen die ze onbewust koppelen aan die persoon. Maar het is wel niet zo leuk voor die persoon, dus het enige wat je kunt doen is je bewust worden van die vooroordelen en aan de hand daarvan je mening bijstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben pas hier.
dat zou ik nog niet weten.
maar denk van wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet snel ronduit een hekel aan iemand, maar ik kan er wel gevoelens bij krijgen dat die egene absoluut mijn type niet zou zijn en dat we nooit vrienden zullen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig hoeven we ook niet met iedereen vrienden te zijn. In ieder geval wel een vriendelijk +je voor je
jazeker kan dat.
ik loop al dagen een enorme hekel te hebben aan die kl##tzak in litouwen, die dat hondje van een brug af gooide (filmpje circuleert op internet).
ben echt blij dat hij is gepakt.

wat betreft gv, vind ik een hekel hebben aan iemand te ver gaan.
er zijn mensen die me liggen, en mensen die me niet liggen.
ook de laatste categorie geef ik regelmatig een plusje, waarom niet als het antwoord goed is.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga het filmpje niet eens kijken, krijg er buikpijn van +
Rieneke1
14 jaar geleden
dank je lora, ik heb ook niet gekeken.
ik slaap graag 's nachts.
het hondje gaat het redden gelukkig.
Ja dat kan. Net zoals dat je ook "verliefd" kunt worden op mensen die je nooit hebt gezien en waar je geen beeld van hebt. Getuige de vele liefdes die tegenwoordig via internet ontstaan: Mensen die na tijden mailen veel van elkaar zijn gaan houden.
En natuurlijk heb je wel een beeld van iemand, maar dan van iemands persoonlijkheid. Zodra iemand via internet bepaalde uitingen doet vorm jij je al een beeld. Zeker hier op GV bij personen die hier al langer zijn. Aan de hand van de antwoorden vorm je je een beeld.
En gelukkig maar lijkt me, want zodra je je een beeld van iemand kunt vormen heeft diegene iets van zichzelf laten zien.
Via internet is het net als in "real life": Niet iedereen vindt jou leuk, en jij vindt ook niet iedereen leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan ook een reeks GV-ers noemen. Vraag mij niet om namen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oie dat lijkt wel dat er heel erg veel zijn. + voor je eerlijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergveel valt wel mee. Ik heb geen hekel aan mensen met een afwijkende mening. Maar reli fanaten, zwevende zwaffelaars, samenvattend domme mensen brengen mijn bloed aan het koken.
Mogelijk omdat "de persoon" bepaalde associaties oproept bij jouw waaraan je een hekel hebt.
Het is wel oppassen geblazen want vaak is dit voorgevoel misleidend en bij nadere kennismaking klopt het vaak niet.
Vooraf "etiketten' opplakken noem ik dit altijd.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je raakt misschien geirriteerd van antwoorden van sommige GV'ers ,maar een hekel ik een groot woord.

Toegevoegd na 1 minuut:
vind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een simpel voorbeeld hiervan is vooroordelen hebben over de zogenaamde "buitenlanders". Dit zijn mensen waar veel mensen een hekel aan hebben zonder ze te kennen. Of het mogelijk is om een hekel te hebben aan iemand die je en niet kent en totaal geen beeld van hebt vraag ik me af? Hoe kun je immer iets haten waar je niet mee bekend bent?