hoe kan ik aardig tegen een iemand zeggen dat hij zich moet scheren?

ik hb een goede vriend (14 jaar..) en ik vind het gwn zo onverzorgd staan als hij zich niet scheert... maar ik vind het lullig om te zeggen scheer je...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als het een goede vriend is kan je het gewoon tegen hem zeggen. Maar er zijn natuurlijk meer opties,

- Scheerspullen in zijn kluisje stoppen

- Door een leuke woordspeling, bijvoorbeeld als jullie samen aan een project werken en hij even niks doet: Je mag best je snor drukken maar dan moet je 'm wel scheren.

- Wees creatief ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou ten eerste kunnen vragen waarom hij zich niet scheert. Afhankelijk van zijn reactie kun je altijd nog zeggen dat hij zich moet scheren.

Overigens moet je je afvragen of jij als persoon het moet willen iemand anders te dwingen om te gaan scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand zeggen dat iets moet is dwingen. Hoe dan ook, hij of zij kan en mag denken wat hij wil maar, wie is hij of zij nou om te zeggen dat hij er onverzorgd uitziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik citeer: ''hij zich moet scheren''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou inderdaad het woord 'moet' uit zijn context kunnen halen en gebruiken in een andere zin om het niet dwingend te laten lijken maar jij geeft door het zo te zeggen de persoon geen andere optie. Je zou namelijk ook kunnen zeggen: zou jij je niet eens scheren, ik denk dat het je goed zou staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alleen nog de leeftijd gezien van zijn goede vriend.
Je zegt gewoon: "als je je nog eens scheert, ga dan iets dichter bij het mesje staan!".