Kan het voorkomen dat je als mens over alles geen mening hebt?

Er zijn mensen die over werkelijk alles een mening hebben, maar zijn er ook mensen die over niks (of anders gezegd nergens over) een mening hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Ik ben van mening dat iedereen een mening heeft.. alleen zullen er wel mensen zijn die dat niet uiten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Iedereen heeft een mening. Iedereen heeft gevoelens ergens over. Je kunt enkel het bewustzijn daarvan kwijtraken waardoor het lijkt alsof het er niet is, maar het zal er altijd zijn.

Jij, als mens, zit op een bepaalde manier in elkaar. Je lust dingen wel of niet, je hebt een voorkeur voor dingen.. Allemaal aardse gevoelens.. Maar wanneer je alles laat zijn zoals het is, je eraan overgeeft en alles laat 'zijn'.. Dan zul je je er niet altijd bewust van zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet mogelijk dat je nergens een mening over hebt. Maar er zijn genoeg mensen die over een heleboel dingen geen zwart-wit mening hebben, maar ergens in het grijze gebied er tussen in zitten. Dat is iets heel anders dan 'geen mening'.
En dan is er ook nog een groep die misschien wel een duidelijke mening heeft, maar die dat niet onder woorden kan brengen. En die mening hoor je dan dus ook niet.
itsme
14 jaar geleden
Geen mening hebben, is ook een mening hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vind ik ook
Ja, vooral overleden mensen kunnen dat en ook niet te vergeten hele jonge mensen, die kunnen dat ook... Maar daartussen ben ik bang dat je dat niet tegenkomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan niet nergens over een mening hebben. Neem nou iets simpels als muziek. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is op de wereld die bij geen enkel muziekstuk een positieve of negatieve mening heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen mening hebt, dan functioneer je niet in de samenleving. 'T zal dus alleen voorkomen bij mensen die in een bepaalde instelling zitten met bijv. een hersenbeschadiging. Maar dan nog denk ik dat ze vrijwel overal een mening over hebben. Denken van 'daar wil ik niks over weten' is op zich ook al een mening: want desinteresse is ook een mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om een mening te hebben moet je oordelen.
Ik heb een vrouw gekend die doorschoot in het niet oordelen, maar dan ook ver. Die kon je niet vertellen of ze koffie of thee wou, omdat ze daarvoor moest oordelen.

Ik denk dat iemand die zo is een heel eind in de buurt komt van geen mening hebben, of ze het compleet haalt weet ik niet, maar zoals ze toen was zou het me niets verbazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft een mening ergens over, altijd.
Alleen de een kan makkelijker iets overzien en relativeren zonder veel te zeggen.
Terwijl de ander het met heel veel woorden moet doen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens heeft een eigen mening. Alleen durven sommige mensen hun eigen mening niet te uiten. Ofwel omdat ze bang zijn dat ander mensen om hun mening zouden lachen; ofwel omdat de gene naast hem zo duidelijk zijn mening heeft verteld en tegen diens mening in gaat maar weliswaar er niet tegenin durft te gaan.