Worden er wel eens dieren vanuit dierentuinen teruggezet in het wild?

Dierentuinen doen veel aan het in stand houden van bedreigde soorten, maar worden die dieren ook wel eens terug in het wild gebracht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

veel dieren kunnen niet terug gezet worden omdat ze zelf geen eten ''klaar'' kunnen maken. ( ze weten niet hoe ze andere dieren kunnen doden of groente kunnen vinden)
omdat ze in de dieren tuin een bak met voer krijgen. en die bak staat niet in het wild )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn dierentuinen die fok programma's hebben om bedreigde dieren voor uitsterven te behoeden. en op Discovery is een programma waar ze (wees) apen weer terug in de natuur zetten.
Die blijven op een beschermd terrein en worden in het begin bij gevoed.

Zie ook onderstaande link